Advies gevraagd: thuisspeakers ook geschikt voor feestjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker75

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Hallo iedereen,

wij zijn bezig met het opleuken van onze studentenwoonkamer. Die is groot genoeg om zo'n 100 man in kwijt te kunnen als we een feestje geven, wat we regelmatig doen.

Nu is het zo dat we vaak een setje huren als we zo'n feestje geven. Het idee was dus om nu maar eens een setje speakers te kopen, zodat we wat vaker het volume omhoog kunnen gooien, en niet elke keer iets te hoeven huren. Helaas is ons budget als student zijnde redelijk beperkt.

Ik ben al op zoek geweest op marktplaats, zoekertjes e.d. in de hoop een leuk gebruikt setje te vinden, maar helaas is mijn kennis niet toereikend en weet ik eigenlijk ook niet zo goed waar ik het nou moet zoeken. Daarom vraag ik hier hulp, en diegene die het leuk vindt mag mij erover adviseren / op weg helpen etc.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben, zo niet hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Dylan

Wat bedoel jij met een setje?
Twee speakers? vier speakers? Of ook een versterker er bij?
OF nog meer soms? En wat is ongeveer het budget?
(nee niet heel duidelijk dus! :))

Niet heel duur maar wel goed van geluid zijn trouwens de speakers van Boston Acoustics.
Daarmee kun je met 2 beginnen en later uitbreiden.
Of denken jullie aan iets heel anders?

Voor 100 man heb je toch wel anders nodig dan pc speakertjes denk ik.
Als het budget het toelaat kun je kijken voor een actieve speakerset. Dit scheelt weer een aparte versterker.
Deze actieve speakers heb je natuurlijk in verschillende prijzen en kwaliteiten.
Hier een voorbeeld van een goedkoop setje en hier van een duurdere.

Die actieve speakers zijn een goede tip. Die Boston speakers zijn iets te klein. Ik herinner me nog dat mijn vader vroeger van die oude speakers had overgekocht van een of andere kroeg voor 40 gulden. Dat waren van die oudere merken (Dynacord geloof ik). Die oudere speakers blijven maar gaan, gaan hard en geven goed geluid. Je moet ze maar net tegenkomen... Heeft iemand een idee waar ik die vandaan zou kunnen toveren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan