advies gevraagd videokaart voor HD films

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentr

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Ik heb een héle basic videokaart (geforce 8400 gs met 256 mb meen ik). En ik zoek een upgrade die goed overweg kan met HD films vanaf de PC. Geen idee wat ik zoek. Ik laat me verrassen door jullie mening. Is de duurdere kaart meestal beter dan de goedkopere of kan ik met iedere redelijk kaart goed uit de voeten? Ik speel verder ook helemaal geen games.
Nog een vraag. Er zit geen HDMI support op de monitor, wel DVI. Maar is de weergave van het beeld met DVI net zo snel en fris als met HDMI? Wat lever ik nou eiegenlijk in door voor een monitor te gaan zonder HDMI?

Ik heb een PCI-E x16 en PCI aansluiting op het moederbord.

Prijsklasse: niet de allerduurste. Maar ik ben wel gebrand op een goede weergave van beeld / geluid (misschien dat geen HDMI hier een probleem is, weet ik niet.) Daarom stel ik mijn vragen hier :thumb:

Bedankt voor de tip!
Ik zie wel dat je meteen een hele goede hebt aanbevolen. Maar ik vraag me ook af of ik zo'n goede kaart wel nodig heb om HD films af te spelen. Iemand zei dat ik voor mijn doel, HD films afspelen geen beter beeld krijg met een duurdere kaart. Of dat klopt, Joost mag het weten, want ik heb er geen verstand van!
Kortom: wat denk jij, helpt me zo'n dure kaart ook om de beeldweergave en of geluid te verbeteren?

Laatst bewerkt:
Geluid niet alleen beeld ten minste op de pc ook op tv natuurlijk.

Maar,om al hd beeld te hebben kan je al een goedkopere maar deze is natuurlijk veel beter en scherper beeld etc

Als je ook mooi geluid wil kan jje een geluidskaart deze kosten niet veel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan