Advies gevraagd voor het kopen van een laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Iemand in mijn omgeving wil een laptop kopen, het gaat om een Acer, maar naar mijn weten is die slecht en de service nog slechter.

Hij heeft een Acer E Machines g730zg p628g64 mnks gezien voor 444,- euro.

Ik denk dat hij beter voor een Asus kan gaan of wat beters in die prijsklasse, maar wat raden jullie aan, ook als het om de betreffende Acer gaat?

Hallo,

Acer staat niet bekend om zijn "Goede" laptops en service ook niet.

Dus raad ik aan een Toshiba of een ASUS. Dit zijn van de 2 beste laptop merken.

Dank je voor het antwoord.

Graag zou ik van meer mensen nog advies krijgen van hoe ze er over denken.

De aanbieding is mooi, maar juist door de geruchten twijfel ik erg met advies geven.

Durft iemand nog advies aan te vullen of denkt daar anders over?

Koop een laptop in de buurt bij voorkeur bij een zaak met een technische helpdesk.
Ik zou ook absoluut geen Acer (of Packard Bell) aanraden. Genoeg bekenden die hier relatief veel problemen mee hebben (gehad).
Asus, Toshiba, Samsung, Sony zijn de betere merken.

Hij heeft nu een Medion laptop van 18,4 inch, maar Medion is moeilijk aan het doen met de garantie, ze proberen de laptop buiten de garantie te werken. Een fan is stuk, loopt aan, dus zodra de laptop het heet krijgt, dan gaat de laptop uit.

Medion is dus exit qua service, maar volgende week zal ik even hard ingrijpen, want dit kan niet.

Ondertussen kijkt hij verder naar een andere laptop, kwam bij toeval op een aanbieding van Acer uit, maar heb hem dat afgeraden.

Hij wil een goede laptop van 17,3 inch, dus een 2de generatie i3 , i5 of i7 met LED scherm.

De 444,- euro is natuurlijk een leuke prijs, maar ik denk dat hij tot maximaal ongeveer 600,- euro wil gaan, in ieder geval met een 17,3 inch LED scherm.

Ik voel de vraag al komen, wat doet hij ermee?

Surfen, filmpjes kijken, e-mail bekijken en versturen, semi professionele foto's bekijken die hij zelf gemaakt heeft, hij zou mogelijk video willen gaan bewerken, maar dat heb ik al jaren geleden gehoord.

Van wat ik begrepen heb:

Een i3 second generatie is een basis model voor eenvoudig gebruik.

Een i5 second generatie is een midden model voor gemiddeld gebruik.

Een i7 second generatie is een top model voor zwaar gebruik, ik denk dan meer aan zeer grafische programma's en gamers.

Klopt het een beetje wat ik zeg?

Edit:

Lokatie op voorkeur: Haarlem, Beverwijk, Amsterdam, en directe omgeving, maar dat zit al in de driehoek.

Laatst bewerkt:
Hij heeft inmiddels en laptop op het oog, maar voor de zekerheid vraag ik toch even jullie mening, want wat ik hoor is dat Toshiba zowel goed als slecht verkoopt, al is dat al even geleden.

Tevens nog een vraag, wanneer komt de opvolger van Windows 7 ?

De betreffende laptop:

Toshiba Satellite C760-13T

Hij heeft hem gezien voor 630 euro.

Graag verneem ik jullie mening.

De specificaties staan hier onder:

Beschrijving: SatelliteC670-13T-2nd i5-2410M
Product ID: 507178
Model: PSC3UE-00P006DU
Barcode: 4026203924673
Merk: Toshiba
Product groep: Notebook
Extra beschrijving: NL17.3/8G/500G/IntelHD/W7HP

ALLES WAT U NODIG HEBT MET EEN GROOT SCHERM

De Satellite C670 is een indrukwekkende notebook met een opmerkelijke prijs. Het TruBrite® LED-backlit HD+-scherm van 43,9 cm (17,3") geeft beelden scherp weer, en het dvd-supermultistation is ideaal om naar films te kijken. Met de Toshiba Media Controller kunt u films naar andere apparaten streamen, met de krachtige tweede generatie Intel® processors* meerdere toepassingen tegelijk uitvoeren, en u kunt zelfs de kleur kiezen die het beste bij u past. Dit is de notebook waar u op hebt gewacht.

PERFECT BEELD

Het grote Toshiba TruBrite® LED-backlit HD+-breedbeeldscherm van 43,9 cm (17,3") geeft verbluffend scherpe en sprankelende beelden weer. Met dit scherm geniet u echt van films en foto's, en dankzij de sublieme reactietijd van 8 ms gaat u helemaal op in de nieuwste pc-games.

SLIM, EENVOUDIG, HANDIG

Toepassingen bedient u verrassend eenvoudig met knijp-, veeg- en zoomgebaren op de touchpad met multitouch. Mediabestanden deelt u draadloos met andere apparaten dankzij de Toshiba Media Controller. En uw sociale leven organiseert u met Toshiba LifeSpace. Eenvoudiger kan het niet.

OPVALLEND STIJLVOL

Uw vrienden zullen met afgunst kijken naar de slanke, prachtig gestroomlijnde vormgeving (ook leverbaar in witte uitvoering). Het is prettig typen op het stijlvolle, matzwarte toetsenbord, en de klank van de ingebouwde stereoluidsprekers is indrukwekkend. Door het fraaie structuurpatroon zijn er minder vingerafdrukken te zien en blijft uw notebook net zo representatief als uzelf.

DRAADLOOS LEVEN

Werk snel en zonder zorgen draadloos met uw computer. Foto's en muziekbestanden stuurt u in enkele seconden naar mobiele telefoons met Bluetooth® 3.0 + High Speed, en het beheer van ingewikkelde draadloze netwerken kunt u overlaten aan Toshiba ConfigFree™. En met de webcamera en Toshiba Face Recognition krijgt u toegang tot uw notebook zodra uw gezicht wordt herkend, zonder dat u een wachtwoord hoeft in te tikken.

DE NIEUWE GENERATIE

De tweede generatie Intel® Core™ processorfamilie levert zichtbaar slimme prestaties, waardoor alle toepassingen beter werken. En de nieuwste NVIDIA® GeForce® grafische technologie zorgt voor buitengewoon gedetailleerde beelden, of u nu video's weergeeft, games speelt of gewoon foto's bekijkt.

Laatst bewerkt:
Ik was het spuugzat en heb Medion opgebeld om de zaak binnen de garantie af te handelen, even voor een ander opkomen leek mij geen probleem, nu afwachten wat ze er van bakken.

Tot die tijd wordt er even geen laptop aangeschaft, maar duidelijk is wel dat de Medion 3 a 4 weken weg is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan