Advies gevraagd voor nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleev

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2015
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en zie door de bomen het bos niet helemaal als het gaat om alle specificaties.
Voor mijn budget van ongeveer 800 euro maximaal kan ik sowieso niet alles krijgen wat ik wil, maar wat is dan echt belangrijk?

De laptop moet intensief gebruikt kunnen worden, o.a. voor entertainment (films & spelletjes, maar geen zware games), de gewone dingen als email & (bedrijfs)administratie, maar ook voor het bouwen van websites en werken met photoshop (grote grafische DTP ontwerpen).

Ik dacht zelf aan een intel i7 (dual core, quad is veel duurder), maar vond nu ook een goedkope AMD A10 quad core. Is dat vergelijkbaar?
Wat zijn de voor en nadelen?

Ik zou ook graag SSD Cache willen, maar geeft dat echt voordeel?

En wat zijn de andere dingen waar ik, voor mijn gebruik, extra op moet letten? Wat zouden jullie aan minimale specs adviseren?

Alvast bedankt!
Sjoukje

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar de prestaties van beide processors: klikkerdeklik.
Persoonlijk zou ik nooit voor een AMD processor kiezen in een laptop maar dat is persoonlijk.
Wordt trouwens een moeilijk verhaal met jouw budget.
Dan is er alleen de Asus uit bovenstaand overzicht....

Bedankt voor je reactie
Waarom zou je geen AMD kiezen voor een laptop?

Die A10 zit wat prestaties betreft rond een core i5, wellicht iets lager maar het energieverbruik is wel hoger ( kortere accu-duur )...
Mijn ervaring met AMD in laptops is gewoon niet goed, in verhouding met een Intel-cpu ( gelijkwaardig type ) zijn ze gewoon beduidend langzamer.

Oke, dank je. Dan ga ik toch zoeken om een i7.
Ik weet dat ik ergens op moet inleveren, maar wil wel graag zo dicht mogelijk komen bij wat ik nodig heb en weet niet precies wat de belangrijkste dingen dan zijn om op te letten bij mijn budget

In jouw geval behalve de cpu ook het werkgeheugen met grote TDP projecten..
Zou dan toch minimaal 6 - 8 Gb werkgeheugen adviseren, uitbreidbaar naar 16 indien mogelijk.
Schermdiagonaal is lastig, voor TDP is groter fijner maar voor de accu-duur en je budget minder.

Dank je wel! Ik denk idd dat ik in mijn prijsklasse zal moeten kiezen tussen een groter beeldschermdiagonaal of een beter cpu/werkgeheugen. Dan toch liever bezuinigen op de beeldschermgrootte

Die keuze zou ik zelf ook maken, in geval van nood kun je er altijd een beter / groter extern scherm op aansluiten, aan de processor en de algehele prestaties kun je achteraf niks meer veranderen ( behalve geheugen uitbreiden ).
Een goed presterend systeem geniet bij mij de voorkeur boven een groter scherm wat ook het gewicht van de laptop verhoogd en de accuduur beperkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan