Advies gevraagd voor upgrade videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarnet

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Hey allen,

Ik heb mijn pc een jaar of 5 geleden gekocht, en inmiddels verschillende dingen er van geüpgraded, maar de videokaart loopt nog achter.
Voor de spellen die ik speel draait het nog goed (F1 2014, NFS Most Wanted, Dragonball Xenoverse), maar merk dat het spelen van bijv. laatst genoemd spel en het kijken van een tv-serie van enige kwaliteit op 2e scherm, trekt hij maar met moeite. Ook begint de fan vrij veel geluid te maken. Heb deze wel schoongemaakt, maar toch, met het oog op de toekomst wil ik kijken naar een nieuwe videokaart.
Specs:
HP Pavilion p7-1050nl
Moederbord Pegatron 2AB6
Intel Core i5 2900Mhz
16gb DDR3-SDRAM
Nvidia GeForce GT 440
Voeding is meegeleverde HP voeding, 300W

Heb 2 beeldschermen, 1 op VGA, 1 op DVI, en de HDMI gebruik ik als ik iets ongewoons op de tv wil afspelen (en streamen via netwerk niet lukt).

Ik ben niet op zoek naar een high-spec kaart, aangezien de pc al redelijk verouderd is, zoek voor nu een upgrade om weer even vooruit te kunnen.
Budget is 100-150 euro.

Ik kom er alleen niet uit hoe het zit met de Pci-e slots. Mijn moederbord heeft een Pci-e x16 2.0 slot, maar zie veel verschillende dingen voorbij komen, dus kan even door de bomen het bos niet meer zien.

Alvast bedankt voor het advies!

Laatst bewerkt:
Je moet eigenlijk ook de voeding upgraden dan. Zit dit binnen het budget van 150 euro of niet?

Als de voeding ook een upgrade nodig heeft kan het budget wel ruimer, geen probleem. Wil alleen niet teveel investeren aangezien ik alleen ff weer vooruit wil.

Ziet er goed uit! Kan de beide monitoren op dvi aansluiten, dus dat ik geen probleem. Zie dat deze pci-e 3.0 is, maakt dat uit? En zit er groot verschil tussen de verschillende merken?

Nee, het maakt niet uit dat de videokaart PCI-e 3.0 is en je moederbord 2.0, dat gaat gewoon werken (backwards compatability).

Erg groot verschil tussen de merken zit er vaak niet qua prestaties. Natuurlijk presteren de overclockversies altijd ietsje beter, maar dan moet je denken aan een paar procent. Wat wel veel verschil maakt zijn de koelers die op de videokaart zit. De koelprestaties en het daarbij komende geluid verschillen wel best wel veel, maar daar kan je het beste reviews van de specifieke kaart voor raadplegen ;)

Merk trouwens ook op: niet elke videokaart heeft dezelfde aansluitingen. Dus als je 2 DVI nodig hebt, moet je daar ook op selecteren.

Heb vandaag nieuwe kaart gekocht, de Asus gtx 750-ph-2gd5. Nadat ik hem had aangesloten, wilde de pc niet meer opstarten. Zwart scherm en 5 'lange' piepjes. Dacht dat het de voeding kon zijn, dus heb de dvd speler en 2 interne schijven losgekoppeld, alleen ssd schijf nog aangesloten. Nu gaf hij het bios scherm, met om de tijd 1 piep. Oude kaart weer teruggezet, maar nu geeft hij weer zwart scherm en 5 'lange' piepjes.. Wat kan het zijn? Toch de voeding?

Edit; geheugen losgemaakt en opnieuw ingezet. Nu start de pc weer gewoon op. Maar nieuwe kaart werkt dus niet...

Plaats je nieuwe kaart weer eens terug en reset de BIOS (CMOS reset) dan eens alvorens de pc op te starten.

Je hebt trouwens wel de gewone versie zonder Ti achtervoegsel gekocht zie ik, die is iets minder krachtig....

Nieuwe kaart er weer in, cmos batterij vervangen, maar nu komt hij niet verder dan bios scherm. Kom ook de bios niet in. Hij geeft af en toe 1 piep, en na een tijdje 3 korte piepjes waarna het beeld zwart gaat.

Heb trouwens wel de 750ti, was vergeten dat te zetten

Hmmm, heb je eens gekeken of er misschien een BIOS-update is voor je moederbord?

Bedenk wel dat het updaten van je BIOS niet zonder risico's is! (en je moet dan eerste de oude kaart terugplaatsen)

heb via de hp website een bios update gevonden, die de pc zelf uitvoert. Deze gedaan, maar dit heeft niet geholpen. Zou een nieuwe (sterkere) voeding misschien toch de oplossing zijn?

Laatst bewerkt:
Vandaag nieuwe voeding gehaald en ingebouwd (cooler master G550M). Maar dit helpt niet. Bij de nieuwe videokaart geeft hij nog steeds zwart beeld en piepjes. Wat zou het zijn?

Waarschijnlijk wordt de videokaart niet geaccepteerd door het moederbord. Heb je de mogelijkheid om de videokaart in een andere pc te testen?

Videokaart geeft wel beeld. Heb de kaart en m'n pc naar de lokale shop gebracht, waar ik ook de kaart heb gekocht. Na wat testen kwam het vermoeden dat het kon zijn dat de kaart op legacy bios draait en pc op uefi of andersom. Ze gaan het daar met de technische dienst nakijken

Volgens de lokale pcboer is mijn moederbord niet compatible met de videokaart. Waarschijnlijk kaart te nieuw/moederbord te oud. Mij werd de GTX 660 aanbevolen, en deze heb ik nu (2ehands) besteld. Aangezien mijn voeding intussen is geüpgraded, zou dat geen probleem moeten zijn. Verwacht hem over een paar dagen binnen!

Heb gister de GTX 660 binnengekregen en ingebouwd, en dit werkt! Bedankt voor de adviezen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan