Advies gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

blokwind

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik ben geen geweldige techneut, op de Win98 pc die ik nu heb is mijn 6 gig harde schijf ooit een keer gepartitioneerd in een gedeelte voor Windows (2,5 gig) (C:) een swapfile schijf (300mb)(E:) en een data schijf voor mijn documenten en andere bestanden (ruim 3gig). Binnenkort koop ik een nieuwe WinXP machine en de winkelier wil de schijf wel voor mij partitioneren. Mijn vraag is; Wat is een goede indeling voor een 60 gb schijf?
Alvast bedankt voor de tips,
Marcel

Dat is echt een persoonlijke keuze.
Persoonlijk heb ik de C (15 GB) voor de system-files en program files. En de D (65 GB) voor films, muziek, spellen en dat soort zaken. Voor mij is dat genoeg. Maar velen delen dit nog eens in.

Ik zou hem als je wil partioneren gewoon in twee doen.
15 en 45......
Waarom zou je hem in drie of vier doen??

Ik heb het wel in 3 partitie's.

1 van 10GB voor Windows
1 van 10GB voor diverse downloads
1 van 40GB voor muziek/films

C: 35 GB MP3 en films (+backup D: )
D: 10 GB XP + veelgebruikte programma's
E: 15 GB spellen e.d.

Maar zoals killer_boots al aangaf, het is sterk persoonlijk en afhankelijk van waar je computer voornamelijk voor wordt gebruikt.

Mijn 110 GB over twee schijven ziet er zo uit:

C: 5 GB spellen
2 Linux partities (Mandrake + swapfile) 5 GB
D: 20 GB XP + veelgebruikte programma's
G: 20 GB Installatiebestanden (Downloads)
H: 20 GB backups
I: 40 GB MP3 + films

Groetjes,

Pieter

Ha B.

Hint.
Als je een 'recovery' of installatie-aanvulling van Ms-progs wilt doen, kopieer ik de inhoud van de CD-rom eerst naar een partitie om vervolgens van daaruit te installeren. Off-2000 en -XP vragen achteraf nogal eens om de installatie-CD voor aanvullende features.
Daar ben je dan mooi vanaf ... want hij vindt de oorspronkelijke locatie op je harde schijf ....
Daarvoor heb ik een aparte partitie .....
Dus: 1 voor je besturingssysteem en programma's, 2 voor je data en 3 voor wat ik hierboven aangaf.... Maar - zoals gezegd - het is persoonlijk.

Succes Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan