Advies gevraagd...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ed58
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed58

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Goedemorgen, ik heb een paar vraagjes. Op het moment heb ik Norton antivirus op mijn PC. De PC is ongeveer 3 maanden geleden aangeschaft en het Anti Virus was pre-installed. Nu heeft Norton er een Ad Aware virus uit verwijderd, prima dus. Echter is over 5 dagen mijn licentie verlopen en ik heb geen geld om een nieuwe sleutel te kopen. (60 euro) Nu is mijn vraag: Zodra ik Norton verwijder wat gebeurt er dan? Heb ik dat virus terug op mijn PC of is verwijderd inderdaad verwijderd? En ten tweede, wat is het meest ideale Free ware Antivirus dat ik kan installeren? Mijn systeem draait op Windows Vista Home Basic. Qua firewall schakel ik de Vista firewall in. Ik heb gehoord dat deze prima werkt. En ik lees zoveel goede en slechte recenties over bijv: AVG free, Kaspersky enz... dat ik nu een beetje de weg kwijt ben. Is er iemand die mij kan helpen en adviseren? I would be ever so grateful.:o

de virus die verwijderd is, is weg. maar als je geen virusscanner meer heb wordt je wel weer vatbaar. Opzich moet vista firewall genoeg zijn mits je normaal gebruik maakt van je pc. als je bijvorbeeld veel download en continue aan het share ben is het ook beter om er een virusscanner bij te hebben.

free ware scanners kan ik je geen informatie over geven, ben ik niet in thuis, maarja illigaal is ook freeware tog:p

Als norton is verwijderd heeft dan zal er verder niet gebeuren als je Norton verwijder. Elk antivirus programma stop dit soort dingen in een apart deel. De meesta programma's zullen je vragen als je het deinstalleerd wat er gedaan moeten worden met de virussen/spyware ide is gevonden. Of verwijderen of laten staan op een aparte plek voor als je Norton weer zou installeren.

Goede Antivirus programma en gratis zijn o.a

Avast
AVG, deze gebruik ik zelf al jaren zonder problemen.

Let wel op dat je eerst Norton verwijderd, PC opnieuw opstart en dan pas en ander antivirus programma installeerd. Op een pc kun je maar 1 antivirusprogramma gelijktijdig gebruiken en krijg je opstartproblemen als je toch gebruik maakt van 2 tegelijk

Het probleem met dit soort vragen is inderdaad dat je goede en slechte dingen leest en je dus ook niet echt een goed antwoord kan verwachten. Iedereen heeft een bepaalde voorkeur en uiteindelijk krijg je weer 5 verschillende pakketten en ben je net zo ver als ervoor. Avast en AVG komen altijd goed uit de test van computerbladen die ze testen . Het hangt ervanaf wat je het prettigst vindt werken.

Wat goed uit de test komt als een gratis virus scanner is Avast en in tegenstelling tot avg is hij er in het nederlands.
Als je hem download en registreerd is hij een jaar geldig

lol je ziet meer dan genoeg en minder belastend voor je computer dan Norton:D

@skvr, persoonlijk (en ik weet ook meer met mij) hou ik niet van links die direct downloaden, ik zie en lees altijd graag eerst de site en over het programma voordat ik op downloaden overga.;)

lol je ziet meer dan genoeg en minder belastend voor je computer dan Norton:D

@skvr, persoonlijk (en ik weet ook meer met mij) hou ik niet van links die direct downloaden, ik zie en lees altijd graag eerst de site en over het programma voordat ik op downloaden overga.;)
hmm oke k zet de site wel voor je
zo goed?

Wow, ik ben zeer onder de indruk van de vele hulpvaardige en goede adviezen. Hierbij dank ik allen die zo vriendelijk geweest zijn om mij te helpen. Ik weet nu genoeg en ga aan de slag.
Nogmaals mijn hartelijke dank.:thumb:

Niet, je hebt gelijk, excuses:(

Kan gebeuren. En dan betekent het niet gelijk dat het een slechte virusscanner, maar voor de gemiddelde internetter toch niet aan te raden. Alleen voor de veilige internetter kan het een optie zijn.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan