advies gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gekkie76

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Nu ben ik aan het twijfelen om een tom tom of een medion navigatie te kopen
alleen heb ik geen idee wie van 2 de betere is

Ik hoor heel veel de tom tom zeggen maar is dat niet gewoon omdat het groot merk is en mensen daarvoor bang zijn om een ander merk te pakken ?

Ik twijfel tussen de TomTom one XL Europe
en de medion P4225 die nu bij de gamma in de aanbieding is

Wie kan me goed adviseren ?

Hoi,

Hier wordt je zeker wijzer.
Ook hier staan vele gebruikers ervaringen bij de verschillende merken.

Suc6.

Die sites had ik al gecheckt maar kan daar geen medion p4225 vinden :confused:

Dat iedereen zegt dat je een TomTom moet hebben komt inderdaad omdat het een grotere merk naam heeft. Komt ook door de goede reclame die ze maken.

Kijk inderdaad ook naar Medion maar zeker ook naar Route66 en Garmin. Het komt er eigenlijk op neer naar wat je het fijnste vind werken want het is zeker niet zo dat de één beter is als de ander.

Mijn voorkeur ligt bij Route66, hoewel ik wel moet zeggen dat ik niet met elk merk ervaring heb.

Kijk gewoon naar de specificaties en naar de prijs, en laat het merk even links liggen.

Heb zelf TomTom 6 op m'n PDA draaien, Route 66 v7 en Sygic op m'n Nokia N95.....
TomTom lijkt de meest betrouwbare.....Sygnic is een TomTom clone en doet het derhalve ook goed.
Route 66 stuurt me wel eens het bos in.......(enkele keer)

Kennis van mij heeft net een nieuwe Mio gekocht (299 Euro) waarvan ik het model nr. niet weet. Geen ervaringen over gehoord, wel in mijn handen gehad, zie er grafisch heel mooi uit!

Grtz.

Zelf heb ik tomtom mobile 5 op mijn telefoon staan maarja die leen je niet aan iedereen uit om te gebruiken he.
Het grafische boeit me eigenlijk niet zo het moet gewoon een apparaat zijn wat me goed overal heen brengt en snel de routes berekend, en bij dit apparaat zag ik dat er ook een tmc bij zit dus dat is altijd handig, maar als ik de nieuwe tomtom bekijk kun je wel zelf de wegen eventueel aanpassen die niet meer kloppen vandaar dat ik nog effe twijfel. :confused:

Heb de Medion P4225 in het Gamma krantje zien staan.
Zal wel niets mis mee zijn.
Moeilijk om gedetaileerd de verschillen met TomTom bloot te leggen....
Met TomTom ga je wel op zeker!

Grtz.

Ervaring Medion p4225 navigatie

Ik ben sinds gisteren eigenaar van de Medion p4225. Hiervoor gebruikte ik de TomTom navigator 6 en TomTom 5. Ik moet zeggen dat de Medion zeker niet onder doet voor de TomTom versies.
Ik installeerde gisteren de software en het apparaat reageerde na ongeveer een minuut of 5. De GPS ontvanger had nog even de tijd nodig om zich te stellen. Voorst ben ik gisteravond hiermee op weg geweest en vandaag mee naar werk. In vergelijking met de TomTom moet ik zeggen dat de Medion wat stiller is met aanwijzingen, maar zij is zeker op tijd en duidelijk met haar bedoeling, en hoor je een beetje een duits accent maar dat vind ik wel leuk. Ook het tijdstip van melden is iets gunstiger dan bij de TomTom. Zij geeft vroeger en dus meer op tijd aan wat te doen. Ook de wat te doen info is wat completer. Ik ben er zeer tevreden mee tot nu toe. TMC heb ik nog geen ervaring maar ik zie wel dat er contact met de radio stations zijn. Het scherm is overzichtelijk en geeft naast de kaart ook, wanneer je dat zou willen, de richting aan. Wordt vervolgt.

Ik heb de P4225 dus ook in mijn bezit en ik mag er niet over klagen.
Alleen de vingerafdruk beveiling krijg ik niet ingesteld maar voor de rest is het een super apparaatje flitspalen geeft ie mooi optijd aan tmc werkt goed. :thumb:

Alleen nog verder uitzoeken hoe dat precies werkt met die vingerafdruk. :D

Is deze Medion alleen geschikt voor Nederland, of voor de Benelux? (Of Europa?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan