Advies gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Op verzoek van @mrmusic:

Kast + voeding A-Open: http://www.alternate.nl/html/produc...073/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Midi+Tower

Upgrade-set AMD X2 5000+, 2 Gig DDR 667, Foxcon mobo: http://www.alternate.nl/html/produc...000-2GB/-1071859/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

HDD: 250 Gig Sata II: http://www.alternate.nl/html/produc..._-/Seagate/ST3250410AS/-1063690/?baseId=30969

DVD/CD brander: Samsung 22 x : http://www.alternate.nl/html/produc...&l1=DVD/Blu-ray&l2=DVD-branders&l3=Serial-ATA

Multi-Kaartlezer: Sweex

Graka: MSI 3850 OC:http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

Totaal hardware: € 301; Montage, installatie XP-Pro SP3, Office, Antivirus, brandprogramma, meer in overleg, € 99,=

Dus € 400,= af Capelle, 2 jr. hardware-garantie van Alternate (schriftelijk).

Levertijd: 3 dagen na bestelling wegens grote drukte momenteel.

Vele referentie's ter inzage.

Greetz,

Harry.

Evt. Vista Ultimate SP1 €50,= meer.
 
Laatst bewerkt:
@ Harry: Bedankt!

@TS: Kijk, daar heb je wat aan en nog goedkoper ook!!!
 
@ Harry: Bedankt!

@TS: Kijk, daar heb je wat aan en nog goedkoper ook!!!

Bedankt harry :thumb:

@mrmusic: Natuurlijk heb ik hier wat aan, maar ik heb totaal geen ervaring met losse onderdelen kopen en een computer zelf in elkaar zetten. Als ik dit doe moet ik van een wildvreemde maar gewoon aannemen dat deze spullen juist zijn en dat vind ik gewoon een beetje moeilijk.
 
Bedankt harry :thumb:

@mrmusic: Natuurlijk heb ik hier wat aan, maar ik heb totaal geen ervaring met losse onderdelen kopen en een computer zelf in elkaar zetten. Als ik dit doe moet ik van een wildvreemde maar gewoon aannemen dat deze spullen juist zijn en dat vind ik gewoon een beetje moeilijk.

Ik snap je probleem, maar allereerst zegt Harry zelf dat vele referenties beschikbaar zijn.
Daarnaast is hij op helpmij al een aantal jaren actief.

En misschien helpt het ook wanneer ik vertel dat hij o.a. "erkend en officieel" tester is van o.a. Microsoft en pc's bouwt in opdracht van Alternate.....

En jij zet het voor je in elkaar!
 
Ik haak af......
Oh, dus de berichten van 22.01 uur en daarna zijn niet van jou afkomstig? Wie heeft de euvele moed jouw naam te gebruiken? ;)

Gabazo: je schrijft of het mogelijk is om over 2 jaar een nieuwe kaart te plaatsen. Het antwoord luidt ja.
Echter, als je anno 2008 (bijna 2009) een mooi systeempje koopt, dan plaats je daarin toch geen (naar mijn bescheiden mening) lowbudget videokaart? Want die zitten er in je oorspronkelijk geplaatste machines.
 
Laatst bewerkt:
Klein foutje.. Hier een complete.

pcqc6.jpg



Kwam helaas niet hoger dan het totaal bedrag van 586..
 
Laatst bewerkt:
Oh, dus de berichten van 22.01 uur en daarna zijn niet van jou afkomstig? Wie heeft de euvele moed jouw naam te gebruiken? ;)

Sorry, kon het toch niet laten en nu gelukkig wel goede adviezen van een aantal " kenners" :D:D:thumb:
 
Maar als Harry hem voor mij in elkaar zet, moet ik hem dan komen ophalen ofzo?
 
Daarnaast mogelijk een wat algemenere (persoonlijke mening / ) opmerking:

ik ben sterk de mening toegedaan dat je voor € 500,-- géén gaming machientje kunt kopen. Zelfs voor € 750,-- niet.
Echte gaming machines beginnen (m.i.) bij €1000,--

Daaronder wordt je (m.i.) óf door de "hond", óf de "kat" gebeten:

- de kast is van twijfelachtige kwaliteit,
- de koeling is minimaal,
- de processor is 2e keus,
- geheugen merk is twijfelachtig,
- videokaart is nét aan,
- voeding houdt niet over / is van een twijfelachtig, zeker geen A-merk.

Ergens is / zijn altijd wel één of meerdere componenten van die goedkopere systemen "minder" en kom je mogelijk een keer bij jezelf op de koffie.
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast mogelijk een wat algemenere (persoonlijke mening / ) opmerking:

ik ben sterk de mening toegedaan dat je voor € 500,-- géén gaming machientje kunt kopen. Zelfs voor € 750,-- niet.
Echte gaming machines beginnen (m.i.) bij €1000,--

Daaronder wordt je (m.i.) óf door de "hond", óf de "kat" gebeten:

- de kast is van twijfelachtige kwaliteit,
- de koeling is minimaal,
- de processor is 2e keus,
- geheugen merk is twijfelachtig,
- videokaart is nét aan,
- voeding houdt niet over / is van een twijfelachtig, zeker geen A-merk.

Ergens is altijd wel één of meerdere componenten van die goedkopere systemen "minder" en kom je mogelijk een keer bij jezelf op de koffie.

Ik ga mijn pc niet alleen voor gamen gebruiken hoor. Sterker nog: Ik speel amper spellen die 'zwaarder zijn' dan fifa.
 
Daarnaast mogelijk een wat algemenere (persoonlijke mening / ) opmerking:

ik ben sterk de mening toegedaan dat je voor € 500,-- géén gaming machientje kunt kopen. Zelfs voor € 750,-- niet.
Echte gaming machines beginnen (m.i.) bij €1000,--

Daaronder wordt je (m.i.) óf door de "hond", óf de "kat" gebeten:

- de kast is van twijfelachtige kwaliteit,
- de koeling is minimaal,
- de processor is 2e keus,
- geheugen merk is twijfelachtig,
- videokaart is nét aan,
- voeding houdt niet over / is van een twijfelachtig, zeker geen A-merk.

Ergens is / zijn altijd wel één of meerdere componenten van die goedkopere systemen "minder" en kom je mogelijk een keer bij jezelf op de koffie.

Mijn komende pc is anders een wel degelijke game pc (op de x2 videokaart en de core 2 extreme na dan..)
 
Ik ga mijn pc niet alleen voor gamen gebruiken hoor. Sterker nog: Ik speel amper spellen die 'zwaarder zijn' dan fifa.

Beste helpers,

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen aangezien die van mij ongeveer 6 jaar oud is. Ik zit een beetje te twijfelen tussen deze twee pc's:

http://www.packardbell.nl/products/desktops/imedia/imedia+8600/productsheet-PB80137786-246.html

en

http://www.dixons.nl/De_online_wink...FT-scherm.7109410/default.aspx#specifications

Welke van deze raden jullie mij aan om aan te schaffen?

Ik wil graag met mijn nieuwe pc de komende jaren goed spellen als Fifa kunnen draaien en het moet gewoon een lekker vlot pctje zijn.

Of raden jullie mij misschien een hele andere computer aan? Ik ben een scholier en heb jammer genoeg maar een budget tot 500€.


Bij voorbaat dank.

PS. Graag alleen tips over kant-en-klare pc's, want aan een computer die ik zelf nog in elkaar moet zetten ga ik niet beginnen :thumb:
In dat geval heb je mij op een dwaalspoor gekregen. Als een starttopic een dergelijke zin bevat, dan schakel ik naar de versnelling "gaming". Daar jij nu schrijft dat dat geheel anders ligt, koop je voor 500,-- een prima machine.
 
In dat geval heb je mij op een dwaalspoor gekregen. Als een starttopic een dergelijke zin bevat, dan schakel ik naar de vernsnelling "gaming". Daar jij nu schrijft dat dat geheel anders ligt, koop je voor 500,-- een prima machine.

:eek: Sorry voor het wekken van dit misverstand dan. Nu je dit weet: wat voor desktops raad je me nu aan?
 
Als gaming niet de corebusiness van de pc wordt, maakt het eigenlijk allemaal niet zoveel uit, dan is eigenlijk elke pc wel geschikt. De reeds hierboven genoemde voldoen denk ik alle.
 
Die gene die genoemt zijn door mij of door Harry, (bij harry heb je er wel de assemblage bij..)
 
Die andere van 586 (die van mij) moet je hebben in je quote.... die was met processor :D zonder processor kom je namelijk nog nergens .. Ik snap dat je er geen verstand van hebt, dus daarom zou ik voor het systeem van Harry Snor gaan. Hij kan de pc desnoods voor je assembleren, en er wat op installeren
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar voor fifa heb je volgens mij niet echt een high end gaming pc nodig. Een middelmatige game pc zou het volgens mij al moeten doen en middelmatige gamen (niet voor de hardcoregamers dus) kan volgens mij perfect met die pacard bell (als niemand mij kan zeggen wat daar mis mee is, kan ik ook niet weten wat ik over het hoofd zie). Alheowel ik als ik van de TS was eigenlijk eerder het advies van ons hier op helpmij zou nemen aangezien we meer ervaring hebben in het samenstellen en uitzoeken van pc's en we vermoedelijk iets beter kunnen aanraden.

@TS: neem de raad van meerdere helpmijleden ter harte, stel voldoende vragen en vergelijk. Als ik me zelf beter had kunnen concentreren had ik ook geholpen een systeem voor je samen te stellen en een voorstel te doen. Maar helaas is die concentratie vandaag wat minder door een beetje slaapgebrek vann8:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan