Advies gevraagd.

• Onderwerp starter Onderwerp starter sook
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sook

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
helo

Ik heb een dell dimension 8400. Deze is ongeveer 5-6 jaar oud.
Pentium 4 3.0
1 GB geheugen
ati x800 GT 128mb

Dit is wat ik nu heb. De laatste tijd merk ik toch dat het wat sloom wordt voor nieuwere spellen.

ik heb een videokaart gevonden 3d-kaart en er staat bij dat het DDR3 geheugen is. Mijn pc is dus 6 jaar oud en heeft denk ik geen DDR3. Maakt het uit dat de video geheugen ddr3 is en mijn pc ddr2 ondersteund?
Welk type geheugen denken jullie dat ik heb, want het staat niet op het geheugen balkje. Ik geloof wel dat ik pci expres heb.

kan iemand hier wat mee?

het maakt in principe niet uit wat voor geheugen er in de gpu zit, want dat is voor de gpu zelf en word dus niet gebruikt door het moederbord. ik betwijfel echter of dit een enorme vooruitgang is, want het zou best kunnen dat je gpu door de cpu gebottleneckt word.

Die kaart gaat helemaal niet passen denk ik. Volgens mij heb jij een AGP aansluiting in die kaart is PCI-e!

EDIT:

weet het toch niet zeker....

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed lees.

Al neem ik een DDR3 geheugen 3d kaart en ik ondersteun DDR2 ( moederboord ) dan zou het kunnen dat het niet veel beter is. althans alleen dat deel, voor de rest is die kaart natuurlijk veel beter dan de x800 gt.

Wat denken jullie, pc die 5-6 jaar oud is, op dat moment was dit 1 van de beste. Zou die AGP op pci-e hebben EN welk type geheugen zou ik ondersteunen? Als ik me kast open zou maken hoe zou ik dat herkennen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan