Advies gezocht / en wat vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agonius

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Hallo iedereen,

Mijn oude telefoon is aan vervanging toe, en ik zou graag wat advies willen, en wat vragen beantwoord, want zelf heb ik nog weinig kennis op het gebied van smartphones ed.

Ik zat erover te denken de Samsung Galaxy Mini te kopen, aangezien deze toch wel alles heeft en kan wat ik graag wil, en deze is iets van 140 euro (wat ik op zich nog wel wil betalen voor een mobiele telefoon)
Ik zou graag jullie mening/ervaring/advies horen op het gebied van deze smartphone.

Verder zou ik graag antwoord willen op de volgende vraag:
Hoe zit het eigenlijk met die functies als internet en navigatie? Zitten hier abonnementen aan verbonden? Of zit er een netwerkkaartje in de smartphone, zodat ik gewoon 'gratis' verbinding kan maken met netwerken van bijvoorbeeld school en thuis. En hoe zit het bijvoorbeeld als ik in de bus of trein op internet wil op mijn smartphone, heb ik hier één of ander abonnement voor nodig? Of zijn er alternatieven?
Ik zou hier graag wat meer informatie over hebben

Groeten,

Agonius

Hallo,

dit is wel een goeie smartphone voor de prijs maar een beetje aan de trage kant.
Hij bevat een 600mhz cpu terwijl de samsung galaxy gio een 800mhz cpu heeft.(prijs is navenant ook).

Wat betreft de navigatie:de app die er standaard op staat werkt niet naar behoren:ttz signaal komt niet of nauwelijks door ,ik weet niet of die via gps of wifi werkt.Niet verder gezocht maar heb er igo op gezet en die werkt perfect.

Verder wel een goede prijs/kwaliteit vind ik

Succes

Wat betreft de telefoon kan ik je niet adviseren. Deze ken ik niet.

Voor wat je andere vragen betreft. Er zit de mogelijkheid van draadloos netwerk in. Dus op plaatsen met een draadloos netwerk kun je verbinding maken. School, thuis, mcDonalds, etc.... Wil je op andere plaatsen ook internet dan heb je een abonnement nodig. Hou er rekening mee dat je bijv. ook internet nodig hebt om te kunnen navigeren met de standaard software van Google. Heb zelf net een SII gekocht en heb gemerkt dat dit soort telefoons zonder permanente internetverbinding eigenlijk waardeloos zijn.

Voor je internetabonnement zijn nog geen reëele alternatieven.

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb wat onderzoek gedaan naar de verschillende abonnementen, en zag dat het minimum bedrag per maand tussen de 10 en 20 euro ligt.. Ik ga denk ik eerst de smartphone proberen zonder abonnement, dat kan ik later ook nog wel eens regelen. Bovendien ben ik niet zo'n 'hard-rock mobiele telefoon-gebruiker' die overal internet nodig heeft :rolleyes:

Wat ik me echter nog wel afvraag (waarschijnlijk is dit een domme vraag :p ), is of ik ook gewoon wat beltegoed kan halen en er op zetten, zodat ik af en toe iemand kan bellen/sms'en? Of is dit niet meer van toepassing op smartphones m.b.t. al die abonnementen?

En is er misschien nog iets dat ik moet weten voordat ik mijn eerste smartphone koop? Ik wil namelijk niet voor onverwachte kosten/problemen komen te staan :D

Bellen zonder abonnement heet prepaid. Omdat ik (meestal) ook niet zo veel bel maar wel bereikbaar moet zijn heb ik dat ook en dat bevalt prima. Ik ben bij simyo en dat is m.i. een goede. Je telefoon moet wel simlockvrij zijn.

Internet is strikt genomen niet nodig op deze telefoons, maar zonder kun je net zo goed een ouderwetse nokia nemen. De functionaliteit blijft dan beperkt tot bellen en daar heb je dit soort toestellen niet voor nodig.

Ikzelf ben ook geen hele zware gebruiker, maar heb vorige week ervaren dat als internet uitvalt de telefoon wordt gereduceerd tot een dure onderzetter.

Hee ik heb een site gevonden waarop je jou mobiel/smartphone gratis simlock vrij kunt maken! Ik heb het zelf ook geprobeerd met mijn Samsung Galaxy Ace en het werkte echt!
Binnen 3 minuten had ik hem simlockvrij! :D Het voordeel van deze site is:
- Ze zeggen dat ze 95% van de telefoons simlockvrij kunnen maken
- Het is GRATIS
- Het is online(dus geen kabels nodig)
- Het is binnen 3 minuten klaar

Dus je kan het altijd proberen met jou mobiel/smartphone!
*KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
Site, verwijderd, lijkt puur op reclame maken voor eigen belang.

[edit]Niet de link weer terug plaatsen, als een Moderator deze verwijderd ivm de regels.[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan