Advies gezocht over aanschaf SSD hardeschijf in HP Pavilion DV7

Status
Niet open voor verdere reacties.

harriej

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Hallo, ik wil graag een SSD harde schijf (of 2) aanschaffen voor mijn laptop. Ik heb tijdens mijn werk continue last van vastlopen als ik meerdere software open heb. Het zwaarste programma loopt dan vast en als ik die uitzet met task manager dan loopt alles weer soepel. Zit al een paar dagen te zoeken naar de ideale harde schijf maar dit loopt niet wil niet echt lukken ivm afmetingen enz.
Zouden jullie me kunnen helpen met het aanschaf van dus 1 of 2 SSD.

Mijn laptop:
http://tweakers.net/pricewatch/287487/hp-pavilion-dv7-6190ed-(lx266ea)/specificaties/

Of ik zet er 2 nieuwe SSD in van totaal 1.5TB+
Of ik zet 1 nieuwe SSD in de main harddrive
Of ik zet 1 nieuwe SSD in de 2nd harddrive

Alvast bedankt voor het meedenken, hoe goedkoper hoe beter natuurlijk ;)
Groeten Harry

En wat mag dat kosten ( ook niet geheel onbelangrijk lijkt me :D )..?
Ik zou het bij 1 SSD houden als main-drive, deze bijv. en dan de huidige HDD als 2e drive gebruiken. Dat is de goedkoopste oplossing denk ik.
Ik vermoed echter dat het vastlopen meer te maken heeft met het beschikbare werkgeheugen als met de HDD.

hoe goedkoper hoe beter natuurlijk
Tis meestal andersom.
Maar vastlopers door de harde schijf zou mogelijk kunnen zijn maar vaak niet, al een chkdsk gedaan?
Meestal toch een andere oorzaak en daar gaat een SSD niet tegen helpen.
Al in de logboeken gekeken?
En wanneer is de laptop voor het laatst binnenin ontstoft?

Ik ga met lange pier mee, denk ook niet dat de hd de oorzaak is.
Je zegt meerdere zwaardere programma's te gelijk te draaien, denk dat je swapfile dan te veel wordt aangesproken en het daardoor lijkt alsof de boel vastloopt.
Kijk eens bij taakbeheer wat de belastingen zijn als je die programma's hebt lopen.
En idd in de logboeken wat daar eventueel vermeld wordt.
Daarnaast is je cpu vrij oud en niet echt ijzersterk voor de hedendaagse zware applicaties.
Om welke applicaties gaat het, dat je denkt dat die je laptop zwaar belasten.
Daarnaast is het zonde van je centen daarin een dure ssd in te plaatsen, laptop is in 2011 uitgebracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan