Advies gezocht over ssd harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

harriej

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Hallo, ik heb een pavilion dv7.

Ik ben op zoek naar een oplossing aangezien ik op deze laptop zo'n 60/70 uur per week werk. Er is steeds 1 zwaar programma dat vastloopt. Ik gebruik zo'n 10 verschillende software tegelijk.
Kan ik nu beter mn harde schijf eruit halen en daar een SSD in zetten of is het ook op te lossen via een externe ssd harde schijf?

Alleen het zware programma loopt steeds vast. De rest werkt prima.

Alvast bedankt voor het meedenken en jullie zullen vast wel meer vragen hebben.

Gr Harry

Als je je eigen verhaal nog eens na leest zal het ook jezelf wel duidelijk worden dat het probleem niet in je harde schijf zit maar ergens anders, te weinig werkgeheugen bijv.
Het vervangen van de harde schijf door een SSD heeft dan ook geen zin, dat gaat jouw probleem niet oplossen.
Je moet eens wat info geven over wat er gebeurd want "het loopt vast" is nou niet bepaald iets waarmee een ander iets kan.
De vraag is WAT er vast loopt, en wanneer en hoe...

Kijk eens in de Windows Logboeken welke fouten / crashes er gemeld worden op het moment dat dit gebeurd ?
Welke foutmelding(en) krijg je te zien..?
Over welk systeem ( processor / videokaart / laptop/desktop etc ) en Windows-versie praten we..?

Bedankt voor jullie reactie!

DV7-6190ed
Windows 8.1
De boel is een paar weken terug schoon gespoten. Hij maakte toen veel lawaai uit de koeler denk ik, dat is inm

Ik zie heel veel de volgende meldingen: FOUT: Bron: PostgreSQL
8 dezelfde foutmeldingen in bijna elke minuut. Fout ID is helaas "0".

Deze foutmelding staat erbij:
2015-08-11 22:35:54 CESTERROR: prepared statement "insertplayer" already exists
2015-08-11 22:35:54 CESTSTATEMENT: PREPARE INSERTPLAYER (text,smallint,integer,integer,smallint) AS Insert into players (playername,pokersite_id,cashhands,tourneyhands,optimizationstatus) values ($1,$2,$3,$4,$5) RETURNING player_id;

Het programma wat ik nodig heb heb ik nodig bij veel andere software. Ik vermoed nu dat de database vastloopt en daarom het programma wat de database nodig heeft niet meer reageert. Daardoor reageren ook de andere software niet.

Werkgeheugen is 8GB hmm miss dat dat te weinig is dan idd.

Als ik het zo bekijk is dat "zware programma" een online pokergame, iets van Texas Hold-em..?
PostgreSQL is inderdaad een database.
Misschien heb je hier iets aan...

Als ik het zo bekijk is dat "zware programma" een online pokergame, iets van Texas Hold-em..?
PostgreSQL is inderdaad een database.
Misschien heb je hier iets aan...

Het is idd holdem manager die zwaar vast 1 a 2x in het uur. Erg vervelend natuurlijk want heb zo'n 7 verschillende sites open waar ik geen actie kan ondernemen.
Maar Holdem Manager loopt dus niet vast maar de database daarachter. Ik heb de stappen uitgevoerd en ben benieuwd hoe het zal gaan. Ben inmiddels weer gestart zal na de sessie wel ff laten horen of het enigsinds beter is geworden.

Thanks iig tot dusver

In het begin ging het prima, over het algemeen minder vast gelopen dan normaal. Wel nog 1x per uur helaas. Het heeft dus zeker wel iets geholpen.
Heb je nog meer tips?

Gister weer sessie gedraaid en het is alleen maar minder geworden.

Ik zat te denken, ik kan het werkgeheugen miss wel uitbreiden maar als ik 1 tafel open heb gebeurd het soms ook.
Daarnaast zat ik te denken om een externe ssd aan te schaffen en daar de database op te zetten.
Heb verder al van alles geprobeerd inmiddels, zonder resultaat :(

Aangezien ik niet kan zien wat er gebeurd kan ik je helaas niet verder op weg helpen, al zou ik dat graag doen.
Geheugen uitbreiden gaat het volgens mij niet doen, 8 Gb is zelfs voor de zwaarste games van het moment toereikend en de database verplaatsen idem dito.
Zolang de reden van de crash niet bekend is gaat dat ook niks uithalen als het ook bij 1 tafel voor komt.
Wellicht kun je een andere database gebruiken, MySQL o.i.d.?
Ik wens je succes, voor mij houdt het hier op, ook omdat er, zoals eerder opgemerkt, buiten de Hold'em forums niks te vinden is...sorry.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan