advies gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dyon22

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Zal eerst de situatie uitleggen:

max 4 laptops, een PS3, 1 pc en dan nog 3 telefoons op wifi

allemaal op ongeveer de zelfde verdieping

1pc en eventueel de PS3 met een utp kabel aan gesloten

momenteel een fritzbox modem voor alles in 1 van XS4all (40 mbit)

Wifi valt vaak weg, buiten in de tuin ( meter of 8)
zijn er nog maar 2 streepjes bereik over
modem resetten geen effect, kanaal wissel geen effect

Nu denken we er over om over te gaan stappen naar UPC (100 mbit)

De vraag is nu zal dew sitecom router van UPC dit veel gebruik beter aan kunnen of moeten we de oplossing op een andere manier zoeken?

Graag advies hoe dit probleem naar beste tevredenheid op te lossen

Hoi,

Nee zal volgens mij het probleem niet oplossen je zal het signaal richting tuin moeten versterken of in die richting brengen eerste kan met een range extender of tweede wireless accespoint. laatste zal je denk ik wel met een kabel moeten doen.

zijn er wifi modems beschikbaar die online gaming mogelijk maken.... ? want zie het niet echt zitten om een router naar de tuin door te trekken zodat alle laptops bekabeld aangesloten kunnen worden
of is dit de enige juiste oplossing ?

Hoi,

Denk dat mijn uitleg niet duidelijk was je zal met een kabel naar de wireless accepoint moeten gaan en dan werkt het gewoon draadloos geldt trouwens ook voor de range extender denk ik zo achteraf:o

Advies is geloof ik niet om alle laptops te bekabelen buiten, maar om 2e wlan accesspoint met een kabel in de tuin te zetten.

(was ik net iets te laat)

Laatst bewerkt:
Nee niet in de tuin maar richting tuin kan net binnen blijven hoor;)

een extender kan ook draadloos het signaal binnenpakken en terug uitsturen. Die hoeft niet per sé met een kabel aan de router te hangen. een extender kan soms wel tricky zijn, getuige andere postings op dit forum. Beste is om de range extender van dezelfde fabrikant te kopen als de router. Als er dan toch problemen zijn om de router en de extender met elkaar te verbinden kan de ene fabrikant de fout niet afschuiven op de andere. Bedenk echter ook dat een extender een halvering vd snelheid met zich meebrengt.

Mijn excuus merk dat mijn vraag niet helemaal goed geformuleerd is blijkbaar

Wij hebben een Fritzbox 7340
een huiskamer van max 8 meter in de lengte en daar nog zeker 10 meter tuin bij aan....

De Fritzbox staat voor in de kamer en als ik dan net buiten zit moet het wifi signaal een meter of 10 afleggen er blijven dan van het signaal 2 heel soms 3 streepjes over....

Wifi valt dan geregeld weg waarbij er dan alleen lokale verbinding is met de fritzbox, bij online gaming komt een ping van 999 ook geregeld voor
Het gaat om een 40 mbit verbinding waarbij we minder dan een km van de wijkcentrale af zitten dus signaal verlies zal er niet optreden ( het is VDSL, dus zou sowieso weinig verlies op moeten leveren)

Mijn vraag is eigenlijk 2 ledig...

kosten technisch is UPC enigszins interessanter voor ons 100mbit verbinding voor iets goedkoper

Echter is mijn verwachting dat ook hun sitecom router niet extreem veel meer bereik zal hebben
zo n range extender is leuk maar vertraagt flink

zijn er geen goed te configureren modems ( voor xs4all maar vervolgens ook voor UPC) met een aanmerkelijk groter wifi bereik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan