advies hp laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

heartsong

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Hallo,*

Ik wil graag een nieuwe laptop kopen maar ik heb er zelf eigenlijk niet zo veel verstand van.*
Ik had 2 weken geleden een laptop besteld van het merk ASUS, de asus R704A-TY260H, deze was al defect toen ik hem voor het eerst aan deed, het contact tussen het beeldscherm en de computer was niet goed. Vervolgens eenn nieuw gekregen en deze was na 3 dagen ook kapot, na het in typen van het wacht woord kreeg ik zwart beeld waar hij op.bleef hangen. Toen weer een nieuwe gekregen en hierbij was ook precies het zelfde aan de hand als de 2 de laptop, haast niet te geloven 3 maal een defecte laptop of dit ligt aan het merk of dat deze laptops misschien in de zelfde vracht hebben gezeten en daar schade hebben opgelopen heb ik geen flauw idee van maar Door deze ervaring wil ik geen asus meer en ben denk ik dat ok een hp laptop wil.
zelf kwam ik op de HP Pavilion 17-f231nd 17,3 inch laptop ik zou heel graag advies krijgen over deze laptop
http://store.hp.com/Nethe...561&opt=&sel=PCNB

Wat ga je met je laptop doen?
ik wil dat de laptop de volgende dingen kunnen doen:*
* internet/surfen/onlinewinkel/email
* facebook/sociale media
* kleine spelletje zoals de spelletjes die op.je smartphone ook kunnen*
* films en series kijken netflix, kpn itv-online, uitzending gemist etc
* office (word, Excel, PowerPoint etc)
* licht foto's/video's bewerken zoals bijvoorbeeld vakantie foto's (Geen zware bewerkingsprogramma's)

Wat zal ik niet.op.de pc.doen:
* Ik hoef geen films te downloaden
* geen zware games
* geen zware bewerkingsprogramma's

Wat is je budget
Ongeveer 700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
over het algemeen voor thuis gebruik heel.af en toe zal hij meegenomen worden maar dan toch met de auto dus hier hoef geen rekening meegezonden te worden. En omdat ik films op de laptop zal kijken heb ik graag een groot scherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf zit ik.te.denken aan een HP. Een Asus wil ik liever niet omdat, zoals u waarschijnlijk in het bovenste stukje gelezen heeft, ik hier geen goede ervaring mee heb.

Ik.hoop dat.iemand mij advies kan geven over de HP Pavilion 17-f231nd 17,3 inch laptop die ik.zelf.on gedachte had of dit een goede is en of deze ook goed is voor de dingen die ik er mee wil doen.*
En advies voor een andere type of een ander merk is ook erg welkom! Alvast bedankt!

Excuus voor mijn vele typ en schrijf fouten(ik typ alles via mijn telefoon)

Hey,
Ik kan je waarschijnlijk wel helpen, jouw uitgekozen laptop is niet slecht maar je kan serieus echt beter krijgen, deze heeft in plaats van 500 gb 1000gb ik denk niet dat je dat nodig hebt maar is altijd een leuk extraatje :P. Hij heeft een intel core i7 processor, dat is dus echt een stuk krachtiger dan i5. Hij heeft een nvidia geforce gt 840m (zorgt voor goede grafische prestaties) dat is dus erg goed voor film kijken. Ook heeft deze een full HD display, scherper dan de gene die jij hebt uitgekozen die had maar een resolutie van 1600x900 pixels. Geloof me maar deze is echt een stuk beter, het enige nadeel is dat hij maar een 15.6 inch display heeft, die jij wilde had een 17.3 inch display.. Hier is de link:
http://tweakers.net/pricewatch/391260/hp-pavilion-15-p045nd/specificaties/

Groetjes Prodejojo
P.s mijn moeder heeft een asus laptop van 550€ weet niet meer welke, maar die werkt heel snel en goed, dat kwam door asus instant on

Kortom asus is zo slecht nog niet

Maar als je persee die laptop wil kan het ook, zo slecht is die ook weer niet alleen gaat je laptop dan gewoon echt minder lang mee...

Laatst bewerkt door een moderator:
Prodejojo bedankt voor je advies. Ik heb naar de.laptop.gekeken doe je zei en vergeleken met doe ik had gezien. Zover mijn kennis over computer, lijkt hij mij inderdaad ook beter. Ja ik.wilde inderdaad een groot scherm Ivm films kijken maar ik had ook wat verder rond gekeken. En bij de kleinere schermen heb je vaak voor de zelfde prijs een 'betere' laptop (dingen die beter zijn). Dus dan is de vraag ga je voor het kleine scherm met die dingen die beter zijn of het grotere scherm. Dan ga ik toch wel voor de beter beeld kwaliteit en snelheid.

En betreft asus, ik had ook.niets dan goeds over asus gehoord. Me neefje al bijna 1 of 2 jaar asus laptop geen problemen, me oom.een asus laptop ook geen problemen en hoorde verder alleen goede dingen geen slechte. Maar na mijn ervaring om 3 keer achter elkaar een laptop van asus te krijgen doe niet goed functioneert heb je niet echt vertrouwen meer in het merk. En misschien was het het type model en misschien hebben ze in de zelfde vracht gezeten en is daar wat mis gegaan geen idee. Maar was er in ieder geval niet zo blij mee

Ik heb ook even rond gegoogled naar reviews over dit hp type. Uhh.. ik zie ook een hoop negatieve reviews.. Zoals:
* het beeldscherm valt steeds weg(wel heel kort maar toch)
* Slechte wifi verbinding
* mousepath werkt niet fijn
* de blower blaast geregeld 20 min achter elkaar onafgebroken, ook als hij net aan staat en nog niks open

en dingen weer ik niet echt verstand van heb zoals:
* hij heeft een sshd, sdd is beter
* 100mbit ethernet, max 12,5mb/s

Ik weet niet.of de laptop dan nog zo positief is???

@ Prodejojo,

Drie berichten samengevoegd je kan ook een bericht aanpassen hoor;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan