Advies laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

fetsieman

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Hallo allemaal,

Ik ben in de markt voor een laptop met ruime mogelijkheden vwb multimedia. Downloaden muziek en film etc., beheer foto's en video(bewerking), Beheer en bouwen van websites. Eventueel games, maar is niet de bedoeling.

Wie heeft er een advies vwb systeemeisen en mogelijkheden.
Ik denk zelf aan 100 GB/ 1024 intern, firewire,usb2.0, 17inch beeldscherm, videokaart 128 mb.
Verder weet ik weinig van processor en snelheden e.d.
Budget €1000/1200 incl

alvast bedankt..
gr
Stef

met die specs van jou kom je denk ik wel hoger uit dan die 1200 euries
k zou wel ff goed op letten dat je een goede videokaart in doet en niet shared video memory
en ik zou ook niet voor compaq of packerd bell gaan maar voor acer ofzo

Acer heeft momenteel een notebook met Centrino Duo Core technologie (NAPA).
Ik zag deze toevallig afgelopen zaterdag in een winkel staan.

Acer Travelmate 8200 serie, klik hier voor meer info

de prijs in de betreffende winkel lag rond de 1100 euro excl. BTW

Het mooie van Duo core, is dat er fysiek 2 cores inzitten in 1 en dezelfde behuizing. De FSB is ook hoger dan het gekende Centrino platform, namelijk 677MHz bij de NAPA technologie.

Daarnaast zit er een ATI RADEON X1600 in, met 512 MB, let echter wel op dat 256 MB video ram is, en de overige 256 weg plukt van het werkgeheugen.

Meer weten over duo core klik dan eens hier

Laatst bewerkt:
Acer heeft zeker een laptop in zijn assortiment zitten die aan de gevraagde specificaties voldoet. Bovendien zijn deze machientjes fluisterstil (afgelopen weekend heeft mijn schoonbroer er nog 1tje gekocht). De toetsenborden zijn bij sommige types een beetje schuin (=ergonomisch) opgebouwd. Ligt blijkbaar makkelijker in de hand. Euh.. ik heb geen aandelen van Acer.

kijk eens op kieskeurig.nl en selecteer op laptop, acer

Laatst bewerkt:
Ruben1981 zei:
Acer heeft momenteel een notebook met Centrino Duo Core technologie (NAPA).
Ik zag deze toevallig afgelopen zaterdag in een winkel staan.

Acer Travelmate 8200 serie, klik hier voor meer info

de prijs in de betreffende winkel lag rond de 1100 euro excl. BTW

Het mooie van Duo core, is dat er fysiek 2 cores inzitten in 1 en dezelfde behuizing. De FSB is ook hoger dan het gekende Centrino platform, namelijk 677MHz bij de NAPA technologie.

Daarnaast zit er een ATI RADEON X1600 in, met 512 MB, let echter wel op dat 256 MB video ram is, en de overige 256 weg plukt van het werkgeheugen.

Meer weten over duo core klik dan eens hier

Waar heb je deze gekocht?
Ziet er idd verdraaid goed uit...

Stef

Bij Office Centre in Maastricht, maar deze firma, heeft landelijk meerdere vestigingen, kijk eens op de website officecentre.nl, voor de dichtsbijzijnde vestiging. Het is een groothandel, cash en carry principe, je moet ingeschreven staan bij hun, maar misschien dat je werkgever / kennis er ingeschreven staat.

Laatst bewerkt:
Wanneer heb je deze aangeschaft, want ze bieden hem niet aan?

ik kijk ook wel even verder...

gr
stef

Ruben1981 zei:
Bij Office Centre in Maastricht, maar deze firma, heeft landelijk meerdere vestigingen, kijk eens op de website officecentre.nl, voor de dichtsbijzijnde vestiging. Het is een groothandel, cash en carry principe, je moet ingeschreven staan bij hun, maar misschien dat je werkgever / kennis er ingeschreven staat.

Ruben,
weet je het zeker? van die prijs bedoel ik. Het lijkt me namelijk echt een mooi apparaat en er zit een office centre bij mij in de buurt (rotterdam) Ik kom alleen zo weinig aanbod tegen op internet van dit model. komt zeker omdat hij vrij nieuw is...

Stef

ik zal donderdagavond even het exacte type doorgeven, ben momenteel niet thuis. Dus ik kan het niet voor je nakijken!

ben inmiddels bij OC geweest in R'dam, maar ze hebben in elk filiaal andere modellen en geen mogelijkheid tot informeren bij andere filialen.
Hier hadden ze de 5672 wlmi ook met dual core, maar wat minder zwaar uitgevoerd als die jij noemt.

Stef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan