Student101
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 okt 2015
Onlangs ben ik begonnen met een bachelor studie informatica aan de Universiteit. Voor deze studie wil ik een nieuwe computer aanschaffen maar ik kan wel wat hulp gebruiken bij het kiezen van een systeem.
Ik hoop hier iemand te vinden die mij zou kunnen verwijzen (indien mogelijk) naar een all-in-one PC. Het geheel zelf samenstellen van een systeem zie ik om bepaalde redenen niet echt zitten.
Systemen die niet op Windows draaien vallen bij voorbaat al uit de boot door compatibiliteitsproblemen met gebruikte software.
Mocht het zo zijn dat het toetsenbord, muis of de monitor niet aan de eisen voldoet dan kan het betreffende onderdeel ook los gekocht worden.
Mijn persoonlijke vereisten aan het systeem zijn:
* Het is ergonomisch.
* De monitor is geen aanslag op mijn ogen (het is m.a.w. een monitor waar langere tijd achter gewerkt kan worden).
* Er is voldoende extern geheugen aanwezig.
Het systeem zal o.a. voor de volgende zaken gebruikt gaan worden:
* Het programmeren in Java (met de ontwikkelomgeving Eclipse).
* RAD met Catherdron.
* Wordprocessing.
* Indien mogelijk ook geschikt voor videobewerking (geen harde vereiste).
Ik hoop hier iemand te vinden die mij zou kunnen verwijzen (indien mogelijk) naar een all-in-one PC. Het geheel zelf samenstellen van een systeem zie ik om bepaalde redenen niet echt zitten.
Systemen die niet op Windows draaien vallen bij voorbaat al uit de boot door compatibiliteitsproblemen met gebruikte software.
Mocht het zo zijn dat het toetsenbord, muis of de monitor niet aan de eisen voldoet dan kan het betreffende onderdeel ook los gekocht worden.
Mijn persoonlijke vereisten aan het systeem zijn:
* Het is ergonomisch.
* De monitor is geen aanslag op mijn ogen (het is m.a.w. een monitor waar langere tijd achter gewerkt kan worden).
* Er is voldoende extern geheugen aanwezig.
Het systeem zal o.a. voor de volgende zaken gebruikt gaan worden:
* Het programmeren in Java (met de ontwikkelomgeving Eclipse).
* RAD met Catherdron.
* Wordprocessing.
* Indien mogelijk ook geschikt voor videobewerking (geen harde vereiste).