advies mbt aankoop andere hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stiletto

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Hallo,

ik ben opzoek naar een andere schijf omdat ik denk dat die van nu zijn beste tijd heeft gehad.

er zit nu een samsung hd322hj 320 gb in, en via marktplaats kan ik een seagate HDD 2 TB voor 50 euro kopen.

zouden jullie dit doen of zouden jullie een andere aanraden?

moederbord - Asus P5KPL-AM
cpu - pentium dual core e6500 2,93ghz
geheugen - 4 gb
OS - windows 7

Sluit me bij mijn voorganger aan en zou persoonlijk nooit een tweede hands HDD aanschaffen.

bedankt voor het advies heren, voor 25 euro extra kan je dat risico dat er wat mis mee is of gaat inderdaad beter niet nemen.

weten jullie toevallig ook of dit een SSD hardeschijf is?

Nee, dat is geen SSD. Een 2TB SSD schijf kost rond de 900 euro ;)

wat is aan te raden dan? een SSD kopen en daar systeem op en de rest op de oude schijf, of gewoon alleen een SSHD kopen?

SSD ga je blij van worden, heb je wel de juiste installatie media om Windows weer schoon te installeren ? Ik zou de rest inderdaad gewoon op een reguliere HDD zetten. Je programma's en spellen wel gewoon op de SSD installeren hè

+1
SSD en aparte HD voor data opslag
SSD: 128 of 256 GB, zker de laatste is meer dan groot genoeg, kijk anders hoe groot nu je systeemmappen zijn om een indruk te hebben.
Heb hier een 256 GB SSD, maar dan eigenlijk ook best een 128 GB kunnen zijn; voordeel van een 256 GB is dat de SSD meer vrije rouimte altijd heeft dus als je pc zeeeer veel aanstaat de zgn "wear" ivm vaak overschrijven v/d geheugenplaatsen heel veel minder is.
Groter is echt onzin en super duur... Data schijven hoeven zelden erg snel te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan