Advies Nieuwe Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

henderie

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe game Systeem aan te schaffen voor rond de
(1100 euro.)
Ik heb het volgende systeem op het oog en ben erg benieuwd naar jullie mening hier over.

Kast: Zalman z7 plus zwart ( Er zitten standaard 3 case fans al in de kast).
Voeding: 600 watt psu3
Moederbord: Asus p6t Deluxe v2 (ix58- s-1366).
Processor: Intel Core i7-960 ( 4c - s1366-4,8gt/s - 8mb) 3.2
Processor koeling: Artic Freezer 7 pro rev2 ( S775/1156/1366/am2/am3
Geheugen: pc3-12800 - 4gb x2 Corsair Vengeance c9
Videokaart: Asus engtx460 DirCu - 1 gb PCIe 2x dvi+ MHDMI.
Harde schijf: Western Digital 1 TB
Dvd: DVD +_ LG
Besturings Systeem: Windows Home Premium NL

Ik wil met deze nieuwe pc best wel zware spellen gaan draaien, oa Call of Duty,Jade Dynasty,Silkroad Online, Perfectworld....... en af en toe lekker surfen over het internet.
Verders vind ik stilte wel redelijk belangrijk in een computer,maar ik neem aan dat je voor een beetje stilte in je pc geen kapitalen kwijt bent.
Het assembleren van de Pc wil ik door het bedrijf laten doen waar ik hem koop,aangezien ik niet erg technisch ben,XD

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reactie,en evt jullie optie's
Alvast bedankt daarvoor,

Met vriendelijke groeten,
Henri

Waarom geen nieuwe Sandy Bridge processor van Intel? Deze zijn sneller en goedkoper.

een i5 is genoeg voor gamen en dan houdt je geld over voor een betere videokaart

Hallo,

Wat voor advies kunnen jullie me geven dan met betrekking tot een betere videokaart van Asus???
En die Sandy Bridge processor las ik dat die snellere is dan een pentium i5/i7 processor.
Heb er nog nooit van gehoord namelijk,XD

Sandy Bridge = Nieuwere generatie i7/i5/i3 die sneller zijn dan de eerdere generatie.

ok,dat wist ik dus niet,maar bij de leverancier waar ik mn computer weg wil halen heeft zo te zien geen Sandy Bridge processoren.
Daarbij komt ook kijken dat ik mn budget in de gaten moet houden,dus ik weet niet of ze veel duurde zijn dan de processor die ik nu aangeef in deze tread??

Ja ziet er goed uit en de prijs valt me nog reuze mee,XD

beetje een B moederbord vind je niet?
verder zijn die CM HAF kasten niet stil (HAF staat voor High Air Flow) en dat betekent veel lucht verplaatsing
en dus totaal niet stil

8GB ram heb je niet nodig met gamen 4GB is ruim zat
700watt voeding is overkill voor dit systeem want je kan tog niet SLI of CF draaien

EDIT winkelmandje beetje aangepast
klikerdeklik

Laatst bewerkt:
ASrock is geen B-merk, is een hartstikke goed merk die stabiele en goede moederborden levert. Vroeger was het duidelijk het kleine broertje van Asus maar nu totaal niet meer.

ASrock is geen B-merk, is een hartstikke goed merk die stabiele en goede moederborden levert. Vroeger was het duidelijk het kleine broertje van Asus maar nu totaal niet meer.

hartstikke goed is overdreven ze maken nog steeds mobo's voor de budget pc's
en dat leveren ze in op stabilitiet

en ik bedoelde ook niet dat asrock een B-merk is maar dat het moederbord wat aan de minderekant is geen ruimte heeft voor upgrades zoals snellere ram en of crossfire/sli

ram is nou zo goedkoop dus 8 gb kan toch geen kwaad?
http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...t[80156]=1 je houdt nog geld over waar je nog een ssd bij zou kunnen doen?
je hebt meer aan snelle ram pc3-12800 cl7 dan veel ram

de I5 sandy bridge loopt standaard op 1333 of 1600 mhz geheugen dus je hoeft niet te overklokken om van die ram gebruik te maken

Laatst bewerkt:
Is mijn keuze qua samenstelling voor een nieuwe Pc helemaal niet goed dan of......want
ik heb nu namelijk een Pc waar dus een Asus moederbord in zit,een Asus videokaart, en kingston geheugen en deze computer draait al 10 jaar zonder problemen,XD.
Ik moet echt op korte termijn beslissen,want ik denk dat mn oude computer er gauw een keertje mee gaat stoppen......

de samenstelling is goed alleen kun je voor dat geld een sterkere pc samenstellen
nogmaals voor gamen is 8GB teveel je kunt dan beter snellere ram kopen zodat spellen sneller laden/opstarten

een Sandy bridge I7 cpu is wat dat betreft de slimste keuze die zijn nieuw en een stukie sneller

Ok,moet ik alleen ff kijken waar ik mijn computer koop of die de I7 sandy processor kan leveren.
Waar ik dus wel voor moet uitkijken is of mijn moederbord die ik nu geselecteerd heb die processor ondersteund toch?
En heb je enig idee hoe het zit met de prijzen procesoren?
Want ik heb maar een bepaald budget wat ik kan uitgeven.
Trouwens je had het ook over het geheugen, is het niet handig om wat meer ram in je computer te hebben,omdat de spellen ook zwaarder worden en meer geheugen vragen?
Heb nog wel wat over na te denken,XD

Ja sandy bridge series zijn socket 1155 ( pinnetjes op het mobo die contact maken met de processor) maar ik zit nog steeds te wachten op de B3 moederborden...

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow hoop dat ik volgende week een keuze kan maken. Heb veel voorbij zien komen qua computer systemen. Vind het erg moeilijk om de goede keuze te maken. zoveel mensen zoveel verschillende ideeen,XD.
Dat word flink nadenken en prijzen vergelijken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan