Advies nodig bij aanschaf nieuwe PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dreamer84

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Berichten
10
Hallo iedereen, ik ga binnenkort een nieuwe PC aanschaffen en ik d8 aan de volgende configuratie:

Processor: Intel Pentium 4 630 (3 GHz)
Moederbord: GigaByte 8I915G-MF
Geheugen: MDT DIMM 512 MB (2x, dus 1024 MB)
Harde Schijf: Maxtor DiamondMax Plus 9 (160 GB)
DVD Brander: AOpen DUW1608A
Behuizing: Asus TA-212

Geluid en LAN zit on-board het moederbord.
Videokaart krijg ik van iemand (ATI X-nogwat PCI-e).
Monitor, muis, toetsenbord heb ik van m'n oude PC.

Dus, bij alternate.nl betaal ik iets meer dan 600 euro. En bij de locale computerboer betaal ik ongeveer 100 euro meer. Zijn er nog nadelen aan het kopen on-line? veiligheid enzo? Of moet ik 100 euri meer betalen alleen voor een aanspreekpunt bij problemen?

Wat vinden jullie op het moment een betere processor: AMD of Intel? Ik heb voor de Pentium 4 630 gekozen omdat deze 2 MB cache geheugen heeft, en 64 bits voorbereid is. Maakt dit nog een groot verschil?

Werkt de combinatie van onderdelen die ik geselecteerd heb goed met elkaar? Hebben jullie problemen ondervonden?

Laat me horen wat je vindt.
 
het ligt er vooral aan wat je ermee wilt gaan doen; wil je gamen of alleen internetten of chatten.
 
De keuze lijkt me goed.
Op de vraag welke beter is, de AMD of de Pentium, is moeilijk antwoord te geven.
Dat is vaak een persoonlijke keuze.
Je kunt er van uitgaan dat beide even goed zijn.

Persoonlijk zou ik ook gaan voor MSI of Asus.
Dit omdat mijn ervaringen zijn dat het prima ondersteuning geeft op de website en in de handleiding.
Wederom ook weer persoonlijk (noem mij een merkmietje). :D

Je bent honderd euro goedkoper uit dan bij de normale pc-boer.
Dat is mooi, maar houd er wel rekening mee dat als er iets verkeerd bezorgt is, je niet tevreden bent of als iets om wat voor reden dan ook teruggestuurd moet worden, jij de verzendkosten moet betalen.
Bij twijfel of een apparaat werkt, loop je niet zomaar binnen, dan moet het opgestuurd worden.
Houd rekening met die kosten.
Verder is Alternate een prima winkel, aan de service ligt het niet.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Succes verder :)
 
ik denk dat het inderdaad eerst belangrijk is dat je je afvraagt wat je wilt gaan doen met die pc, en daarna kijkt welke je zal kopen.
eengame PC vraagt vele malen meer dan andere toepassingen, en 64 bit voorbereid heb je niet veel aan als je dat later niet wilt upgraden maar een andere zal kopen omdat het gehele systeem aardig veroudert is.
standaard PC's zijn meestal goedkoper als je ze online koopt, maar zit daar dan alles in wat je nodig hebt, zoals snelle videokaart voor spellen, of genoeg geheugen......
ben je iemand die makkellijk aan een pc sleutelt, of iemand kent die dat graag voor je doet, dan is het misschien de moeite waard om er 1 bij alternate te halen, is dit niet het geval dan kun je jezelf beter een hoop kopzorg besparen en deze kant en klaar kopen.

suc-6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan