Advies nodig bij aansluiten nieuwe TV + UPC(Ziggo) HD mediabox + Home Cinema Set

Status
Niet open voor verdere reacties.

savef10

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Hallo allemaal,

vol trots gisteren een nieuwe TV gekocht, LG 43LF630V.
Oude TV afgesloten en nieuwe aangesloten.
Loop nu echter tegen het probleem aan dat:
-geluid is niet meer synchroon (TV kijken en DVD kijken)
-bij te snel zappen moet ik de de home cinema set opnieuw op HDMI kanaal zetten

Apparaten:
TV LG 43LF630V
UPC HD mediabox met recorder
Sony Home Cinema Set BDV-E880

Aansluitingen:
Coax kabel naar UPC mediabox
HDMI kabel van mediabox naar Home Cinema set
HDMI kabel van Home Cinema set naar TV

heb geprobeerd om via mediabox het geluid te synchroniseren maar instellingen lijken geen effect te hebben
Home Cinema set beschikt helaas niet over een "lip sync" functie.

Iemand een idee wat ik zou moeten doen?
Heb helaas geen budget meer over voor een nieuwe Home Cinema set :cool:

Alvast bedankt voor jullie reacties
Martijn

Ik ben erg te spreken over Ziggo's klantenservice.
Mocht het aan de UPC HD mediabox met recorder liggen.

Anders zou je je eens aan LG en Sony moeten wenden.
Met zoveel merken (met een merk ook soms!) probeert soms de een de schuld bij de andere te leggen....

heb je iets gezien over Audio buffering of delay? Je kunt ook kijken om een circuit te kopen dat het geluid met opzet (regelbaar) een offset geeft zodat het uiteindelijk gelijk loopt...

@PC Expert,

kan je adviseren of mijn gekozen aansluiting zoals beschreven goed is?
Wat als ik de mediabox direct op mijn tv zou aansluiten, en dan mijn home cinema op de 2de HDMI aansluiting op de tv aansluiten en tot slot, om TV geluid over mij boxen te krijgen een optische kabel tussen TV en home cinema set plaats?

heb je iets gezien over Audio buffering of delay? Je kunt ook kijken om een circuit te kopen dat het geluid met opzet (regelbaar) een offset geeft zodat het uiteindelijk gelijk loopt...

bedoel je op de tv of op de home cinema set?

Dat kan je eens proberen.. Geen garantie dat het werkt... Ik zou moeten even nadenken wat nog kan....

Als het goed is, dan beschikt je tv over een menu-instelling waarbij je kan kiezen om de interne(TV)boxen uit te schakelen en het geluid 'extern' te laten verzorgen. Schakel middels deze optie de boxen van je TV uit en laat het geluid extern verlopen. Sluit idd. een optische kabel aan tussen de TV en de cinemaset.
Dat betekent idd.: coax naar mediabox, HDMI van mediabox naar je TV en HDMI van TV naar cinemaset. Optische kabel is dan niet nodig.

Laatst bewerkt:
heb nu de mediabox rechtstreeks aangesloten op mijn tv, beeld/geluid loopt nu in ieder geval synchroon.
(heb ook nog een optische kabel lopen van tv naar cinemaset, in tv geluid via optische kabel laten lopen)

net een dvd getest maar die loopt nog niet synchroon, maar dit kan ook aan deze dvd liggen.
Ga het morgennogmaals proberen, maar dan met een ander dvd

in ieder geval bedankt voor alle reacties tot zover

Voor wat het waard is : je TV heeft 1 z.g. arc HDMI poort. Gebruik die sowieso voor de verbinding naar de cinemaset.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan