advies nodig bij keuze programmeertaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

NoirX

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Dag allemaal.

ik ben nieuw hier, ik hoop dat ik hier goede informatie krijg en leuke mensen leer.
ik studeer A+ om computer technicus te worden, en ik programmeer als hobby maar ik wil later mee werken als ik programmeren genoeg ken, ik kan matige programma's schrijven in C en ik leer C nu omdat ik het leuk vind en ook stoer vind om te bemoeien met linux kernel in de toekomst, mijn plan is als ik C onder knie heb te beginnen met C++, dat is mijn voorkeur maar mijn vraag is of ik een goede keuze maak.
ik zie een breed keuze in talen van assembly tot .net en ik wil een taal kiezen die op de arbeidsmarkt veel wordt gevraagd.
mijn basis kennis en voorkeur is C dan C++
ik vraag om advies welke taal zou ik kiezen en leren die veel wordt gevraagd op de arbeidsmarkt
ik zoek ook goede e-books en toturials over C die simpl te begrijpen is.

Alvast bedankt

NoirX
0.2

Welke taal je het best kunt leren hangt af van welke richting je op wilt. Maar als je graag C of C++ wilt leren, dan kun je hier gewoon voor gaan hoor. (als je eenmaal kunt programmeren dan wordt het overstappen/leren op/van een andere taal een stuk makkelijker)

Verder weet ik zo geen link voor een goede tutorial. Ik vind het persoonlijk nog altijd het makkelijkste om een echt boek te hebben. (verder heb ik ook nog geen boek gelezen die specifiek voor C was, dus kan je ook geen goed boek aanraden. Wel voor C++, maar daar vraag je niet om :))

• http://www.cs.cf.ac.uk/Dave/C/
    Is een site die ik regelmatig heb bekeken toen ik C leerde.
  • http://www.cplusplus.com is ook leuk om bepaalde functies van libraries op te zoeken. (Onder linux kan je ook, indien de manuals geïnstalleerd zijn gewoon man <functienaam> doen).

Voor in de kernel te gaan programmeren zijn er ook een heel aantal ebooks & tutorials te vinden. Maar begin maar met een taal te leren.

Als je gaat kijken naar de arbeidsmarkt dan zal je hoogstwaarschijnlijk met OO-talen te maken krijgen. Dus lijkt het me slim om meteen OO te leren. Omdat het simpel is om vanuit een goede OO basis imperatief te gaan programere. Omgekeerd is meestal moeilijker. (Goede OO vereist iets meer voorafgaand denken). Java lijkt me dan wel leuk omdat deze taal je dwingt om met objecten en instanties te werken. Wat niet wil zeggen dat C++ een slechte keuze is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan