advies nodig, dualboot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

axisrules

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
goedendag,

Ik heb nu een dualboot
Windows Media Center 2005 (25gig)
Vista Ultimate x86 (30gig)
C drive van 410 gig.

Ik wil nu mijn pc herinstalleren maar ik wil mijn bestand in C drive blijven houden.
Ik wil Media center opnieuw installeren en ipv vast 32 bit, 64 bit erop zetten.
welke OS zal ik eerst verwijderen?

antwoorden graag in stappen bijv:
eerst media center eruit
dan media center weer opnieuw installeren etc.

Alvast bedankt

ik snap het niet goed hoe je pc is onderverdeeld...

zijn xp en vista partities of eenzelfde schijf (allemaal op de c-schijf?) of zit het anders?

Ook wordt aangeraden altijd eerst xp te installeren en dan pas vista maar omgekeerd kan het ook zoals je hier ziet

ik snap het niet goed hoe je pc is onderverdeeld...

zijn xp en vista partities of eenzelfde schijf (allemaal op de c-schijf?) of zit het anders?

Ook wordt aangeraden altijd eerst xp te installeren en dan pas vista maar omgekeerd kan het ook zoals je hier ziet

Op gedeeld in 3 partities.
C:\ (voor alle bestanden)
D:\ Media center
E:\ Vista

Ik heb dit zo gedaan zodat ik mijn bestanden niet kwijt ben bij het crashen van een OS.
ook zodat ik niet alles hoeft te formateren. en mijn bestanden kwijt raak bij het herinstalleren van een OS.

de tweede optie wil ik nu doen maar ik weet alleen de volgorde niet van hoe ik het zou doen.

Laatst bewerkt:
je wil dus gewoon media center weg en dan 64 installeren....
dan zou ik gewoon de d:/ partitie formateren en dan de 64 bits installeren :thumb:

je wil dus gewoon media center weg en dan 64 installeren....
dan zou ik gewoon de d:/ partitie formateren en dan de 64 bits installeren :thumb:

niet helemaal.
Ik wil media center herinstalleren in de D:\
en Vista 64 in E:\

maar ik wil niet teveel gekloot met die opstart scherm enzo.

dan hetzeflde...
de d-partitie en e-partitie formateren en dan eerst xp installeren dan pas vista.
Dan moet je naar het schijnt niet klooien met dat opstartscherm ;)

dan hetzeflde...
de d-partitie en e-partitie formateren en dan eerst xp installeren dan pas vista.
Dan moet je naar het schijnt niet klooien met dat opstartscherm ;)

bedankt voor je reactie,
dus opstarten via CD,
bij de vraag in welke partitie je wilt installeren D en E verwijderen en weer nieuwe partities ervan maken?

ja ik zou de 2 partities formateren, dan bekom je vanzelf vrije ruimte als ik me niet vergis, dan terug die paritities aanmaken en beginnen met xp te installeren :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan