Advies nodig over draadloos netwerk aanleggen voor een gamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bosso94

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Ik ben dus een gamer en heb momenteel een desktop op mijn kamer staan (zolder). Mijn ouders willen en kunnen geen draad naar zolder trekken, daarom heb ik een tijd geleden een USB Wifi ontvanger aangeschaft en die in mijn computer gestopt.
Deze heeft tot nu toe altijd prima gewerkt, maar ik begin de laatste tijd slecht ontvangst te hebben. Heb zoiezo altijd maar 2 van de 5 streepjes ontvangst. Mijn ping schiet de laatste tijd omhoog tot de 500 en dit werkt totaal niet tijdens het gamen. Ik ben dus bang dat ik een nieuwe nodig heb.

Nou is mijn vraag aan jullie, wat raden jullie aan voor optimale preformance? (behalve een kabel dus).
Het mag best wat geld kosten, ik dacht zelf aan een betere router en een betere ontvanger voor in mijn desktop, waar welke merken?!

Thanks alvast,

Jop

Een betere router is ALTIJD eigenlijk wel aan te raden :P (linksys e4200 ofsow).

Maar uw probleem is geheel op te lossen met een wifi-extender, die U dan op de 2de verdieping (tussen de begande grond en zolder) in zoiu moeten hangen.

je krijgt dan zoits: http://www.google.nl/products/catal...a=X&ei=OaFXUM2gM4S5hAfUj4GoAg&ved=0CF0Q8wIwAQ

Ik zal morgen eens kijken wat voor router ik op dit moment heb, en zou jij mij kunnen zeggen wat een goede router dan is?

Gr jop

Je vergeet de netgear lijn die, eerlijk gezegd, wat consistenter producten neerzet dan linksys. De duurste producten van linksys zijn vaak wel goed, maar duur. Voor een goed thuisnetwerk hoef je echt niet zoveel geld uit te geven. bovenstaande producten zijn eigenlijk te duur als je de extra opties niet nodig hebt.

Je vergeet de netgear lijn die, eerlijk gezegd, wat consistenter producten neerzet dan linksys. De duurste producten van linksys zijn vaak wel goed, maar duur. Voor een goed thuisnetwerk hoef je echt niet zoveel geld uit te geven. bovenstaande producten zijn eigenlijk te duur als je de extra opties niet nodig hebt.

Vertel eens, wat adviseer jij mij dan? Ik heb nu ook prima internet, maar ik wil gewoon nooit meer ping lagg hebben, tijdens games is het soms heel belangrijk...

Heb momenteel als router: nUltra Range Plus WRT160N Linksys Cisco, weet niet of het je wat zegt?

Gr Jop

Je hebt natuurlijk twee kanten aan het verhaal welke USB gebruik je? Heb je al geprobeerd een USB verlangkabel te gebruiken om je usb ontvanger op een betere plaats te zetten?

Je hebt natuurlijk twee kanten aan het verhaal welke USB gebruik je? Heb je al geprobeerd een USB verlangkabel te gebruiken om je usb ontvanger op een betere plaats te zetten?

Das een goed idee, hoelang kunnen die verlengkabels zijn? Heb minimaal 2 tot 3 meter nodig dan! Heb momenteel een goeie: Cisco WUSB600N Dual Band Wireless-N USB Adapter

volgens mij komt de WUSB standaard met een verlengsnoer? Lengte mag volgens mij 5 meter zijn, maar weet niet of langer nog meer gevolgen heeft.

Hoe langer de draad hoe verder het signaal moet, hoe meer tijd er tussen het verzenden en ontvangen zit. is die tijd te lang dan krijg je een "drop".

Hoewel het waar is dat je voor de standaard van vandaag met een 50 euro routertje ver komt is het zeker de moeite waard een hoger model te pakken met het oog op de toekomst
De nieuwe linksys modellen hebben allemaal een android app waardoor het beheren van je netwerk nog fijner wordt.

overigens is cisco (linksys) een van de betrouwbaarste en beste merken.
[edit]artikel is uit april 2012.[/edit]

als ik mijn netwerk (wifi) zou moeten aanleggen met een goedkopere router zou ik het zo doen:

http://www.4launch.nl/shop/#p-17-productid-115372

eigenlijk is het niet kopen van een range extender de domste zaak die je kunt begaan, je wifi moet nogal een eind reizen voor het bij je pc is. daarom zou ik persoonlijk beginnen met het kopen van zo'n range extender.
Is het dan nog niet optimaal, koop dan een betere USB (of zoals in de link daarboven een pci-e x1) wifi kaartje, heb je dan NOG problemen koop je een betere router en / of internetverbinding.

Laatst bewerkt:
Hoe langer de draad hoe verder het signaal moet, hoe meer tijd er tussen het verzenden en ontvangen zit. is die tijd te lang dan krijg je een "drop".

Hoewel het waar is dat je voor de standaard van vandaag met een 50 euro routertje ver komt is het zeker de moeite waard een hoger model te pakken met het oog op de toekomst
De nieuwe linksys modellen hebben allemaal een android app waardoor het beheren van je netwerk nog fijner wordt.

overigens is cisco (linksys) een van de betrouwbaarste en beste merken.
[edit]artikel is uit april 2012.[/edit]

als ik mijn netwerk (wifi) zou moeten aanleggen met een goedkopere router zou ik het zo doen:

http://www.4launch.nl/shop/#p-17-productid-115372

eigenlijk is het niet kopen van een range extender de domste zaak die je kunt begaan, je wifi moet nogal een eind reizen voor het bij je pc is. daarom zou ik persoonlijk beginnen met het kopen van zo'n range extender.
Is het dan nog niet optimaal, koop dan een betere USB (of zoals in de link daarboven een pci-e x1) wifi kaartje, heb je dan NOG problemen koop je een betere router en / of internetverbinding.

Dus je raad het aan een range extender te kopen, oke. Ik ga dat doen, en ik zal laten weten of het heeft geholpen. Zal ik dan die gene aanschaffen die jij mij in dat bericht linkt: http://www.4launch.nl/shop/#p-17-productid-115372

Gr

Het nadeel van een range extender tov van je directe verbinding verbeteren is dat je 5ms aan je ping toevoegt. Hopelijk is dat geen probleem maar een range extender zou in mijn geval 50% latency toevoegen. Ik heb bij mij dan ook de router in de tussenvloer geschoven om ontvangst in het hele huis te verbeteren

Het leggen van een kabel is geen optie, vandaar dat de router dus ook niet naar de 2de verdieping verplaatst kan worden bij de TS.

en over je andere statement, heb je daar bewijs van? want in mijn oren klinkt het als een hele boel onzin, je merkt amper(niet) dat je een range extender gebruikt, mits je een goede kwaliteit extender koopt & hem in de goede positie plaatst.

de goede positie van een range extender is waar je ongeveer 50% bereik hebt in je wifi netwerk, niet waar je nog maar 10% bereik hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan