advies over instellen draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel w

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
samen met m'n huisgenoten wil ik een internetverbinding aanvragen. Aangezien het gaat om 'n aantal van 8 tot 12 pc's (afhankelijk van de nieuwe huisgenoten), verdeeld over 3 verdiepingen, willen we een draadloos netwerk aanleggen. Het gaat om de Wanadoo 20mbits ADSL verbinding, met Livebox. Aangezien de draadloze versie van deze box een veels te klein bereik heeft (10-20mtr) moet ik wel een router er tussen gaan zetten.

Mijn idee hierover: de Livebox aansluiten op de hoofdaansluiting van KPN (op de begane grond), dan een kabel trekken naar de 1e en daar ergens een draadloze router ophangen die het hele huis van internet voorziet. De kabel (tussen Livebox en router) word dan denk ik iets van 10-20mtr lang.

Mijn vraag is dus of dit de beste optie is qua bereikbaarheid en snelheid. Ook zou ik graag weten wat een goede draadloze router is en welke draadloze netwerkkaarten goed zijn. Wat netwerkkaarten betreft zag ik laatst 54mbps van Sweex liggen voor 25E, zijn die goed genoeg voor een 20mbps internetverbinding? Het netwerk zal er puur en alleen voor het internet liggen, onderlinge communicatie zal niet nodig zijn.

Koop geen sweex of e-tech aub maar geef iets meer uit en je heb echt minder problemen.
Goede ervaring met SMC, sitcom, belkim, en linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan