Advies over samgesteld systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier staat niks over op de site van gigabyte zover als ik gauw zag, maar dat terzijde.

Ik twijfel tussen de ASrock of de Gigabyte, het voordeel van de Gigabyte is dat er een pci en een pci-e slot meer is dan bij de asrock (ik tel de x8 sloten van de arcok niet mee want die kun je alleen gebruiken voor sli) en bij gigabyte worden er wél 2 sata kabels meegeleverd en bij asrock geen. Dus als ik de asrock zou kiezen moet ik er nog een sata kabel bij kopen á 3,50 dus dan is het prijsverschil tussen de asrock en gigabyte geen €6 meer maar €2,50. Dus ik denk dat het de gigabyte wordt, toch meer kwaliteit en functies.

Altijd Gigabyte doen dan, dat is een a-merk. Asrock is budgetspul en ik vertrouw dat altijd niet zo.

Nog even over die voeding. Doe jezelf een plezier en haal een 350-400 watt a-merk voeding (Chieftec, Cooler Master zijn voor 40 euro wel te krijgen).

Ik dacht ook zelf al het meeste aan de Gigabyte... Prijsverschil is minimaal.. Dus waarschijnlijk wordt het die. Heb ik met 350-400w van een A-merk wel genoeg wattage? Ook als ik in de toekomst wil uitbreiden?? klinkt namelijk zo weinig :p Is dit dan wat? http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-037437

Bedankt!

edit: Ik denk eigenlijk dat ik het bij die recom hou omdat ik daar goede dingen over heb gelezen en ie een stuk meer wattage heeft, en de coolermaster van de link heeft zover ik in de specificaties zie geen pci-e videokaart connector. En tsja budget voedingen een andere computer hier is ongeveer helemaal budget spullen (niet zelf gemaakt) en daar zit een qtec 400w voeding in...

Laatst bewerkt:
Ik dacht ook zelf al het meeste aan de Gigabyte... Prijsverschil is minimaal.. Dus waarschijnlijk wordt het die. Heb ik met 350-400w van een A-merk wel genoeg wattage? Ook als ik in de toekomst wil uitbreiden?? klinkt namelijk zo weinig :p Is dit dan wat? http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-037437

Bedankt!

edit: Ik denk eigenlijk dat ik het bij die recom hou omdat ik daar goede dingen over heb gelezen en ie een stuk meer wattage heeft, en de coolermaster van de link heeft zover ik in de specificaties zie geen pci-e videokaart connector. En tsja budget voedingen een andere computer hier is ongeveer helemaal budget spullen (niet zelf gemaakt) en daar zit een qtec 400w voeding in...

Het aantal watts zegt eigenlijk vrij weinig. Net zoals een 5 megapixelcamera niet automatisch beter is dan een 3. Het hangt van veel meer factoren af. B- en c-merk voedingen hebben de neiging om de voltages niet stabiel te kunnen houden.

En ja 350-400 watt is meer dan zat voor jou, ook als je later nog eens 3 of 4 harde schijven erbij wilt doen, een betere videokaart wil kopen of wat dan ook.

Heel veel mensen hier denken namelijk dat het aantal benodigde watts rechtevenredig is met de prestaties van het systeem, maar dat is bull****. Veel onderdelen, zoals processoren en videokaarten, worden namelijk ook steeds zuiniger gemaakt, zodat ze minder energie verbruiken en dus minder vermogen nodig hebben.

Met een 400 watt Chieftec of Cooler Master (die twee zijn vrij goedkoop namelijk) zie je gebakken en het geeft toch meer zekerheid dan zo'n Recom voeding.

Ja ik weet idd dat het wattage niet veel zegt.. Maar het leek me erg weinig. Valt dus mee :) Is die specifieke cooler master iets? Alleen zit er volgens mij geen pci-e connector op maar daar kan ik altijd nog een verloopje voor halen. Als je nog andere suggesties hebt voor een voeding hoor ik het wel! iig bedankt!!

Ja ik weet idd dat het wattage niet veel zegt.. Maar het leek me erg weinig. Valt dus mee :) Is die specifieke cooler master iets? Alleen zit er volgens mij geen pci-e connector op maar daar kan ik altijd nog een verloopje voor halen. Als je nog andere suggesties hebt voor een voeding hoor ik het wel! iig bedankt!!

Je stelt bij 4Launch samen toch?

Ik neem aan dat je er eentje zoekt die op voorraad is, zodat je hem snel binnen hebt. Dan zou ik deze pakken: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-037437

Klopt, en klopt. Dat was ook diegene van de link uit mijn vorige berichtje, alleen heeft deze geen pci-e connector :( Had ff gauw gekeken en dat heb ik voor de videokaart die ik neem niet nodig als het goed is en anders kan ik altijd nog een verloopje kopen.

Klopt, en klopt. Dat was ook diegene van de link uit mijn vorige berichtje, alleen heeft deze geen pci-e connector :( Had ff gauw gekeken en dat heb ik voor de videokaart die ik neem niet nodig als het goed is en anders kan ik altijd nog een verloopje kopen.

Die verloopjes zitten altijd ook bij de videokaart als dat nodig is.

fijn... Was ik bijna klaar om het systeem te bestellen is die hd3650 van msi die eerst €35,50 kostte, nu verhoogd naar €48,00 Stijging van €12,50!!!!! Dus nu moet ik of nog doorsparen tot een 8600gt of een hd3450 nemen...

Ik heb een systeem gekocht!!

Ik heb uiteindelijk niet bij 4launch besteld omdat ik er bij max ict veel goedkoper aan blijk te kunnen komen..

Wat ik besteld heb zie bijlage.

Geen ddr 3 videokaart genomen omdat ik dacht dat ik dat niet nodig zou hebben omdat ik er nauwelijks op zal gaan gamen en mocht ik dat ooit wel gaan doen dan is deze videokaart vast alweer hopeloos verouderd. :evil:

Het geheugen is ddr2 667mhz omdat ik die tegen een stuk lagere prijs kon kopen, pakje zou geopend zijn. Maar uiteindelijk zelfs gewoon ongeopend gekregen voor dezelfde prijs!!!!

Ik heb hier geen kast (en voeding) omdat ik ze of te duur vond of het was niet op voorraad. Gelukkig kon ik bij computerland nijmegen een Enlight 4105 kast met 400w voeding voor 49,95 kopen, een zeer goede prijs lijkt me. Enlight is ook een A-merk toch?

Nadat ik de bestelling had geplaatst was deze ineens weg (uitloggen kwam: u heeft een lopende order, uitloggen en order verwijderen?) toen deed ik ja omdat de order al in het overzicht stond als gewoon ingevoerd. Maar hij ging dus toch weg :shocked: gelijk gebeld (zijn telefonisch op het moment slecht bereikbaar, lange wachttijd) De beste meneer heeft het gelijk weer recht gezet en ik vroeg gelijk of de spullen die dag nog verzonden zouden worden. Was geen probleem. De volgende dag stond er echter nog niets bij de orderstatus, even gebeld en ik kon het gewoon verwachten alleen was de harde schijf ineens niet meer op voorraad. Die zou ik later krijgen. Geen pakje gekregen, aan het einde van de dag nog even gebeld of hij toevallig een track en trace code had zodat ik kon kijken of het die dag nog zou komen, ik moest namelijk weg. Hij vertelde dat ik het beste een briefje kon ophangen om het bij de buren af te geven. En dat de harde schijf helemaal niet meer leverbaar was en dat ik zonder meerprijs een 400gb exemplaar krijg. :thumb: Uiteindelijk is het pakje die dag niet geweest. Volgende dag kwam het pak van max ict en wonder boven wonder zat daar ook de 400gb harde schijf bij!!! Waarschijnlijk is het pas de dag ervoor verzonden want er stond ook die datum op de pakbon itt wat er toegezegd was. Al met al een zeer goede service m.i.:thumb: En nog steeds geleverd binnen de termijn van 48 uur die op hun website beloofd wordt!:thumb:

Systeem is gebouwd en werkt:D

Bedankt voor al jullie hulp :thumb:

Bijlagen

• uiteindelijke setup.jpg
    uiteindelijke setup.jpg
    24,8 KB · Weergaven: 44
I
Ik heb hier geen kast (en voeding) omdat ik ze of te duur vond of het was niet op voorraad. Gelukkig kon ik bij computerland nijmegen een Enlight 4105 kast met 400w voeding voor 49,95 kopen, een zeer goede prijs lijkt me. Enlight is ook een A-merk toch?
Jep, volgens het lijstje van tweakers wel.
Inderdaad mooie prijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan