Advies over videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Hey, ik wil graag een nieuwe videokaart kopen die wat zwaardere games aankan...:rolleyes:

Nu heb ik een

Videokaart:
NVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8X (Asus V9180)
(SA doet het nog, alleen op lage kwaliteit)

Moederbord
ASUS P4PE2-X

Geheugen
512 mb

Processor
Intel Celeron D 325, 2533 MHz

Besturingssysteem
WINXP Pro

Hij moet games zoals SA goed aankunnen, en misschien ook UT2007, ik heb gehoord dat het een heel mooi en leuk spel is, maar dat je wel een goede videokaart etc. nodig hebt
Ook moet hij het liefst onder de 100 euro zijn.

Alvast bedankt,:thumb:

Ik zou bij de GeForce blijven maar geen MX chipsets meer kopen. Dit zijn de gestripte versies van de normale GeForce kaarten.

Om onder de 100 euro te blijven zit je toch vast aan de iets 'oudere' (wat heet oud, paar maanden) kaarten. Neem bijvoorbeeld de GeForce 6200 van Asus met DVI en TV/OUT voor 59 euries:

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=J9GV49&

Suc6

PS: 512Mb RAM is vrij weinig voor de wat zwaardere games. Stop er 512Mb bij en alles zal mbt het laden een stuk soepeler gaan. Dit houdt je swapfile een stuk kleiner.

Oke, dus kan ik met de GeForce 6200 ook UT2007 aan, trouwens kan mijn pc UT2007 wel aan.:rolleyes:

en welke videokaart zou goed zijn als ik UT2007 op gemiddeld of hoog niveau wil spelen, of zou ik dan ook andere hardware in mijn computer moeten aanpassen?

Hallo !

Toetje 33: Een PCI-kaart is voor TS toch geen oplossing ?

Greetz,

Harry.

Hoi,

Zo is dat, en bovendien ondersteunt je MOBO slechts AGP 4 x, dus is het niet erg zinvol een hele dure kaart te kopen. Tip van HackWar lijkt me voor jou niet zo slecht.

Succes en wijsheid,

Harry.

Je kan ook beter je moederbord, processor en geheugen upgraden naast een nieuwe videokaart, anders helpt et allemaal nix.

Die Geforce 6200 is zoiezo geen kaart om serieus mee te gamen, helemaal niet UT2007. GTA San Andreas gaat nog wel.

Je moet echt meer geld uitgeven om de nieuwste games te kunnen draaien.

Muurhond zei:
Je kan ook beter je moederbord, processor en geheugen upgraden naast een nieuwe videokaart, anders helpt et allemaal nix.

Die Geforce 6200 is zoiezo geen kaart om serieus mee te gamen, helemaal niet UT2007. GTA San Andreas gaat nog wel.

Je moet echt meer geld uitgeven om de nieuwste games te kunnen draaien.

Vind ik een onzin opmerking maar goed, dat is jouw mening. Je kan niet van een kaart van 59 euro verwachten dat je spellen op 1280*1024+ resoluties kan spelen. Maar UT2007 kan je zeker wel goed spelen met deze kaart op een acceptabele resolutie. Het probleem zal hem eerder liggen in het geheugen en processorkracht van de PC. Hij vraagt naar een goedkope oplossing met acceptabele resultaten.

GTA San Andreas kan zelfs nog makkelijk met een Geforce 4, daar heb ik het bewijs hier van staan, op high detail level met een 800*600 resolutie.

Maar goed, veel succes met het kiezen van een geschikte kaart, en laat je niets aansmeren.

Laatst bewerkt:
HackWar zei:
Vind ik een onzin opmerking maar goed, dat is jouw mening. Je kan niet van een kaart van 59 euro verwachten dat je spellen op 1280*1024+ resoluties kan spelen. Maar UT2007 kan je zeker wel goed spelen met deze kaart op een acceptabele resolutie. Het probleem zal hem eerder liggen in het geheugen en processorkracht van de PC. Hij vraagt naar een goedkope oplossing met acceptabele resultaten.

GTA San Andreas kan zelfs nog makkelijk met een Geforce 4, daar heb ik het bewijs hier van staan, op high detail level met een 800*600 resolutie.

Maar goed, veel succes met het kiezen van een geschikte kaart, en laat je niets aansmeren.

Een Geforce 6200 is gewoon geen kaart voor de nieuwste games. De topicstarter zegt zelf dat hij graag de wat zwaardere games wil gaan spelen.

Lees de reviews maar es voordat je zegt dat mijn vorige reactie onzin is.

Voorbeeldje is Half-Life2, mét en zonder AntiAliasing en Anistrophic Filtering aan:

attachment.php

Bron

Under these high details settings the performance of this Half Life 2 test on the 6200 means that it is unable to exceed an average rendering of 30 FPS beyond 640x480 so lower detail may be required in order to effectively play this title.

UT2007 gaat gewoon niet lukken met deze videokaart op acceptabel niveau. Daarnaast zit de gebruikte CPU van de topicstarter (Celeron) niet mee. 512mb aan geheugen is tgenwoordig voor de nieuwe games wel het minimum; je bent gewoon beter af met 1gb of meer.

Het ene spel is het andere niet. Houdt daar rekening mee.

Bijlagen

• temp1.JPG
    temp1.JPG
    17,4 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan