Advies overschakelen naar Het Net

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Graag advies in het volgende geval.

Mijn dochter heeft internet bij Compuserve en Tiscali via adsl modem/router Prestige 2602HW via een splitter op de gewone telefoonlijn. Het is een Modem/ Router met 4 lan- en een wirelesslan-poort.
Haar computer heeft Windows XP met alle updates.

Nu zijn door blikseminslag in de buurt alle lan-poorten onbereikbaar geworden. Ook de modem/ router zelf is via 192.168.1.1 niet te bereiken. Niet via de lan-poorten maar ook niet via de wlan-poorten. Wel kan normaal geinternet worden via de wlan-poort.

Ik heb het modem gereset en de situatie is daardoor niet veranderd. Wel kan ik door de onbereikbaarheid van de modem/ router de wlan-bescherming niet aanzetten.

Nu heeft ze het al een tijd over Het Net en wil daar telefoon en internet gaan afnemen.

MIJN VRAAG:
*Als Het Net het heeft over een gratis modem, is dit dan een modem of een modem met router met wlan.
*Werkt Het Net ook met een splitter om telefoon en ADSL te scheiden.

Mijn dochter wil graag de gewone (niet internet) telefoon behouden.

Graag advies

1. dat hangt dus af van wat ze in hun advertentie vermelden, dit kan van alles en nog wat zijn: 1 pc bekabeld modem, multi pc bekabeld modem, wireless modem. Je zal dus even de promo op hun website moeten uitspitten omtrent wat ze nu precies aanbieden. Veelal vind je die info onder: "meer info" of "lees verder".
2. alle ADSL verbindingen werken met een splitter, dus het antwoord luidt, "Ja".

Nieuwe modem/router installeren. Bliksemschade wordt door de meeste inboedelverzekeringen gedekt

Ron

Belangrijk is om uit te vlassen wat in haar woonplaats de aanbieders zijn en wat ze met internet doet.
De prijzen worden bepaald door de snelheid.
Kijk o.a. hier: http://www.adslwinkel.nl/
Met internet en een 'gewone' telefoonlijn bij KPN handhaven ben je per definitie dief van je eigen portemonnee ..... :(

1. dat hangt dus af van wat ze in hun advertentie vermelden, dit kan van alles en nog wat zijn: 1 pc bekabeld modem, multi pc bekabeld modem, wireless modem. Je zal dus even de promo op hun website moeten uitspitten omtrent wat ze nu precies aanbieden. Veelal vind je die info onder: "meer info" of "lees verder".
2. alle ADSL verbindingen werken met een splitter, dus het antwoord luidt, "Ja".

Bedankt. Het blijkt dat aanmeldingvoor Internet + Bellen momenteel nog stil ligt. Dus wachten is hier het advies.

Vanuit mijn 'vak' in het verleden kom ik nogal eens bij mensen 'met pc-troubles' of geef minicursussen.
Gezien het aantal klachten over internet+bellen zou ik mensen niet adviseren hier vooralsnog op over te stappen als het niet nodig is ..... :rolleyes:
Uit tests bij de consumentenbond blijkt XS4ALL de meest betrouwbare, zowel w.b. de internetverbinding, als de voip-telefonie. Ze zijn alleen niet de goedkoopste.

Vanuit mijn 'vak' in het verleden kom ik nogal eens bij mensen 'met pc-troubles' of geef minicursussen.
Gezien het aantal klachten over internet+bellen zou ik mensen niet adviseren hier vooralsnog op over te stappen als het niet nodig is ..... :rolleyes:
Uit tests bij de consumentenbond blijkt XS4ALL de meest betrouwbare, zowel w.b. de internetverbinding, als de voip-telefonie. Ze zijn alleen niet de goedkoopste.

Ook hiermee gaan we aan de slag.
Bedankt

Laatst bewerkt:
Wat is het uiteindelijk geworden........

Een nieuwe modem/router van Tiscali.

Compuserve-abonnement loopt nog tot 28 mei 2008 dus heeft mijn dochter nog de tijd om over een andere provider na te denken..

Bedankt.

Hoi,

Prima zo .... en wie weet, zijn tegen die tijd de signalen over internet+bellen van KPN wat beter ....
Ik heb bijna dagelijks te maken met 'ontevreden klanten' (over kpn dan hè, niet over mij ;) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan