Advies PHP package

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Ben redelijk bekend met kunnen lezen van PHP en zit erover te denken een package aan te schaffen.
Ben van plan als auto-didact een "kant en klaar" pakket aan te schaffen.
Heb tot nu toe alleen met losse PHP scripts gewerkt, waar teveel tijd en arbeid in zat, anno 2010 bijna idioot om alles zelf te willen programmeren. Toch?

Dus, wat vinden jullie hiervan?

http://www.hkvstore.com/phpmaker/download.asp

Sta uiteraard open voor andere suggesties, zolang het maar PHP gerelateerd is.
Er is ook zoiets als .ASP, maar ken het verder niet.

Dank alvast.
:)

Hi,
pakket ziet er leuk uit maar wat wil je maken? Is het alleen studie of moet er een produkt tot stand komen?

Persoonlijk raad ik je aan om een gratis PHP framework te downloaden. Ietsje meer werk om dingen te laten werken, oneindig veel meer vrijheid.

Verwacht niet te veel van dat soort "makers", het zijn of zelf ook frameworks, of ze zijn ontzettend beperkt in wat ze mogelijk maken.

Even over dat pakket wat ik op mijn wensenlijst heb staan en een eventuel product wat ik zou willen maken.
Ik ga er vanuit dat ik tijdens het onderzoek (zakmaarzeggen) ervan vanzelf wel op ideeen kom en zelf ook aanpassingen kan aanbrengen.
Een voorbeeld bijv.: iets van vraag en aanbod van klussen bijv.
Neem aan dat er in zo'n pakket ook wel voorbeelden genoeg zijn.

Gratis framework: nou geloof ik wel dat er in een pakket vaak overbodige toeters en bellen inzitten. Bedoelde je dat?
Misschien een link waar ik iets dergelijks kan downloaden om uit te proberen?

:cool:

Hi,
ASP hoort tuis in de windows-omgeving. 't draait op/onder/met IIS en vbscript en maakt gebruik van het .NET-framework. Dit lijkt me dus niet te passen bij jouw wensen.

Als je richting website met PHP, MySql zit te denken kun je overwegen een CMS te gebruiken (Drupal of Joomla) waarbij je kant en klare code beschikbaar hebt en ook zelf kunt "rommelen". Je zou dan alles vanuit de browser gaan draaien. Vaag begint ook het lampje Aptana bij mij te branden, maar dat ken ik verder niet; niet verder dan de eerste schermen althans.

Misschien kan iemand die zelf ook een PHP framework gebruikt even iets bijdragen :rolleyes:

Aanvulling: Open source framework. Ik zag geen prijskaartje

Laatst bewerkt:
Hi,
ASP hoort tuis in de windows-omgeving. 't draait op/onder/met IIS en vbscript en maakt gebruik van het .NET-framework. Dit lijkt me dus niet te passen bij jouw wensen.

Als je richting website met PHP, MySql zit te denken kun je overwegen een CMS te gebruiken (Drupal of Joomla) waarbij je kant en klare code beschikbaar hebt en ook zelf kunt "rommelen". Je zou dan alles vanuit de browser gaan draaien. Vaag begint ook het lampje Aptana bij mij te branden, maar dat ken ik verder niet; niet verder dan de eerste schermen althans.

Misschien kan iemand die zelf ook een PHP framework gebruikt even iets bijdragen :rolleyes:

Aanvulling: Open source framework. Ik zag geen prijskaartje

aptana toch niet dan koop je beter phpdesigner of dreamweaver als je toch geld te veel hebt aptana heb ik geprobeert bied geen meerwaarden buiten alle opensource die al beschikbaar is

Wacht even, wat zoek je nou? Een Editor of een Framework?

Want het begint een beetje door elkaar heen te lopen.

Als je een programma zoekt om je code in te schrijven, dan zou ik zeggen neem een van de grote, gratis editors zoals Eclipse of Netbeans.

Als je iets zoekt om je op weg te helpen met het maken van je programma, dan neem je een framework zoals Code Igniter of Kohana.

Het probleem met 'klik je eigen website' apps is niet een overvloed aan toeters en bellen maar een tekort.

Als jij X wil, en het programma doet alleen Y, dan heb je pech. Je kunt dan gewoon niks.
Een Framework daarentegen stelt je in staat om zelf code te schrijven, het biedt alleen allerlei ondersteunende functies voor veel voorkomende dingen.

Met het eeuwige probleem van veel frameworks dat je ook daarin enorm beperkt wordt in je doen en laten. CodeIgniter valt dan wel mee, maar Zend is echt niks. Veel te groot en te omslachtig.

Ok, ik zal hiermee aan de slag gaan en kijken of het wat is. Inderdaad wil zelf kunnen rommelen.

Wacht even, wat zoek je nou? Een Editor of een Framework?
Gebruik al PHPCoder Pro.

Framework, klinkt nieuw voor me of zou het alleen in de term zitten, zal hier ook in duiken.

Thx voor de adviezen. :D

Laatst bewerkt:
Welnu, ben inmiddels begonnen.

Mijn host waar ik een domeinnaam heb, ondersteunt o.a. Joomla en vele andere apps.
Ik schijn dan te werken op hun server? Voor mij heel nieuw.
En zie ook tig mogelijkheden.

Ik kan nu alle bestanden zien, die in een bepaalde map zitten. Schijn ik dan te moeten verhuizen uploaden naar een andere map/directory, dit is mij nog niet helemaal duidelijk.

Waar ik eigenlijk behoefte aan heb, is een handleiding voor mijn manier van met Joomla werken.
MOet even door die beginfase heen, alleen weet ik niet precies hoe. :confused:

Waar ik eigenlijk behoefte aan heb, is een handleiding voor mijn manier van met Joomla werken.
Die zal je niet snel vinden ben ik bang, die moet je namelijk zelf nog gaan schrijven:p

Waar ben je begonnen, waar loop je nu tegenaan?Wat lukt er wel, wat lukt er niet.
En bovenal wat wil je?

Zomaar een aantal vragen die me te boven rijzen, om je beter te kunnen helpen.

EDIT: overigens vind ik persoonlijk, dat als je een beetje met PHP wilt klooien, Joomla niet erg fijn.

Laatst bewerkt:
Die zal je niet snel vinden ben ik bang, die moet je namelijk zelf nog gaan schrijven:p

Waar ben je begonnen, waar loop je nu tegenaan?Wat lukt er wel, wat lukt er niet.
En bovenal wat wil je?

Zomaar een aantal vragen die me te boven rijzen, om je beter te kunnen helpen.

EDIT: overigens vind ik persoonlijk, dat als je een beetje met PHP wilt klooien, Joomla niet erg fijn.

Heb juist al veel met PHP geklungeld en dat werkte best goed.
Snap ik, met Joomla is er al veel voorgekookt, heeft idd voor- en nadelen.
Moet wss aan de manier waarop wennen.

Voorlopig is het alleen maar struikelen.

Ik kom er nog wel op terug.

Thx.:)

jullie mening graag

Bij toeval dit ontdekt.

Zo op het eerst gezicht lijkt het me wel wat en als ik de sites van anderen zoeens bekijk, niet gek.

Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben?

Nog altijd... heel erg afhankelijk van wat je wil gaan maken. Als je een statische website zonder scripts wilt, kun je dat best doen. Als je iets unieks op je pagina wilt, heb je er waarschijnlijk helemaal niks aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan