Advies samengestelde pc / welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouke89

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Hallo,

Na enige tijd deze computer te hebben gehad ben ik hard toe aan een nieuwe en wil ik nu mijn geld zo besteden dat ik een optimaal systeem heb.
Mijn budget is 500 euro +/-.

Al uitgezocht via tweakers.net heb ik gekozen:

Asus P5K € 90

Intel Core Duo E8400 €170

Ocz StealthXStream OCZ500 SXS - EU € 60

Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB (2x 1GB) DDR2 € 50

( alle prijzen zijn +/- )

Een harde schijf heb ik nu nog niet nodig omdat ik zo eerst wel voldoende opslagcapaciteit heb. Alleen wel even de vraag of een IDE HDD geen problemen gaat geven met booten, omdat het geen SATA is.

Ook uit de videokaart kom ik niet, graag een advies daarover.

Greatz,

Bouke:cool:

wat wil je met je computer gaan doen is de allerbelangrijkste vraag... dan kunnen we advies geven over welke videokaart je het beste kunt nemen..

dus wat wil je met je pc gaan doen?

Je houd ongeveer 130 € over met bovenstaande configuratie. Stiekum maak ik daar +- 150 € van en dan is de beste kaart een HD3850. Beter is er momenteel niet in die prijsklasse dus een al te moeilijk keus is het gelukkig niet.

re

hallo

bedankt voor de reacties tot zover.

wat ik met de pc wil gaan doen is gamen, websites maken dus photoshoppen e.d.

@ D2Freak; die HD3850, is dan een sapphire 8800GT kaart?

gr bouke:thumb:

nee de hd3850 is de kaart. De 8800 GT ligt buiten je budget. Bovendien ondersteund het door jou gekozen moederbord geen SLI. Het betreft een P35 chipset en die ondersteund alleen Crossfire. Met het oog op later een eventuele uitbreiding van alleen de videokaart is een hd3850 (of3870 als je helemaal luxe wil) dus een betere keus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan