Advies upgrade/nieuwe aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hyunato

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Hallo,

Over een paar dagen komt Guild Wars 2 uit en in de beta test zag ik al dat mijn Sapphire HD 6870 het niet makkelijk had op hoge settings.
Ik zal uiteraard tot de 25e wachten om te kijken of het enigzins beter is in de RTM versie, maar ik heb het vermoeden van niet.

Ik kijk ook erg uit naar Far Cry 3 en Sleeping Dogs (die inmiddels uit is). Ik wil dus eventueel mijn PC upgraden. Mijn huidige PC:

Moederbord: GigyByte GA-Z68MA-D2H-B3
Processor: Intel Core i3-2130
Videokaart: Sapphire HD 6870
HDD: 2x OCZ Agility3 120GB Raid0
Geheugen: Kingston HyperX 8GB DDR3-1333
Voeding: Corsair CX500 V2

Ik zou nog een 6870 kunnen kopen en die in crossfire draaien, maar dan moet ik ook mijn voeding upgraden, en die dingen zijn duur :(
Misschien zou ik dan beter i.p.v. een 6870+voeding een betere single videokaart kunnen kopen die de 500 watt voeding niet overbelast. Maar of dit beter is weet ik dus niet.
De reden waarom ik de dual-core 2130 heb aangeschaft is omdat mij werd verteld dat de meeste games nog steeds niet gebruik maken van meerdere cores (of meer dan 2). Op een enkele na dan.
Quote van hardware.info van augustus 2012 betreffende budget game PC:
De processor die we met het verscheiden van AMD's Athlon II serie aanraden voor het Budget Game systeem is de Intel Core i3 2120. Deze is voldoende snel om op hoge resoluties het optimale potentieel uit moderne videokaarten te halen - onze tests wijzen keer op keer uit dat bij 1920x1080 pixels een snellere CPU weinig toevoegt op dit vlak.
Ik speel persoonlijke op 1920x1200 maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt.

Als iemand mij kan adviseren zou ik dat erg appreciëren.

Met vriendelijke groet,

Hyunato

P.S. Het budget voor een eventuele andere videokaart is €300, bijvoorbeeld voor de nieuwe 660ti. Dat heeft als pluspunt dat ik mijn 5 maand oude 6870 kan verkopen.
Mocht ik voor de 6870+voeding combo gaan, leverd mijn oude CX500 weining op. Een vervanging van de 6870 lijkt dan voordeliger.

Laatst bewerkt:
Hello, Far Cry 3, Sleeping Dog en Guild wars 2 kan je zonder problemen draaien op je pc. Maar angezien je op Hoge Settings wilt spelen...is een hogere videokaart idd nodig. Het beste is misschien om eventjes te wachten en de reactie's van deze games te horen. Het is altijd beter reacties van mensen te horen dan die van de site zelf. Als je kans hebt voor zo'n hoog mogelijk Videokaart. Zou ik deze nemen. Ok is wel duur. Maar vergeet niet dat sommige games alsmaar meer en betere videokaarten nodig hebben. als je dan 2x upgrade nodigt hebt voor een game, is dit een dure grap. Beter ineens een goede videokaart te kopen. In begin duur maar later goedkoop en veel genieten !!!! Je beeldscherm maakt op zich niet zoveel uit. Natuurlijk je hebt betere en grotere. Maar zoveel geeft dit niet hoor. Gewoon eventjes de prijzen vergelijken en op de reactie's van jouw (favovriete) topgames wachten. ik doe dit ook trouwens. Ik wens je veel succes

Laatst bewerkt:
Hoi,
Heb je vraag even in de juiste sectie gezet aangezien het om een upgrade gaat van je systeem succes met je vraag.

Laatst bewerkt:
Ben persoonlijk geen voorstander van SLI/Crossfire (twee videokaarten)
je hebt namelijk kans dat niet iedere game dit goed ondersteund waardoor je bijvoorbeeld alsnog LAG of microstutter kan ondervinden.
verder kost het je ook nog eens extra veel energie en zal het ook een hitte probleem kunnen vormen als je geen goede airflow hebt.
en hitte betekent meer geluids-overlast.

1 GTX660 TI is trouwens krachtiger dan 2 HD6870 in Crossfire dus denk dat jij je keuze al kunt maken wat dat betreft

een nieuwe voeding is niet eens nodig de huidige voldoet voor de GTX660 TI
de rest van je systeem is ook goed

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
Heb je misschien advies voor welke 660 Ti versie ik moet gaan? Ik zou over het budget van €300 kunnen gaan voor zo'n OC editie, maar dan heb je ook nog verschillende.

Mvg,

Hyunato

Laatst bewerkt door een moderator:
koop er een die wel beschikt over een goede koeler overklock editie is niet nodig want je kunt de kaartjes ook zelf overklokken

de koelers van asus zijn perfect wat dat betreft ik beschik zelf over de GTX680 editie en hij is erg koel en stil!
klikerdeklik

Bedankt voor de hulp. Ik wacht Guild Wars 2 even af en maak dan mijn beslissing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan