Advies vervangen moederbord en grafische kaart?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Al13
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Al13

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Hallo,

Ik ben niet heel technisch, maar ik heb een oude pc ( waar ik een maand geleden XP opnieuw op heb geinstalleerd )waarvan ik wil weten of het de moeite is om alleen bvb een nieuw moederbord en grafische kaart erin te zetten. Ik kan dan de huidige harde schijf en dvd brander/speler , netwerkkaart en voeding 400 W Elite + de kast dan gewoon weer gebruiken en de monitor etc doet het ook nog allemaal.

Het is een ASUS A748x-x ACPI moederbord
Fys geheugen is 768 Mb.
NVidea geforce 6200 grafische kaart 256Mb stuurgramma: 6.14.10.9381

is het zo dat een ander moederbord dezelfde maat heeft qua installeren ivm de schroefjes...
Graag zou ik willen weten of het de moeite waard is.

groet Al
.

Het is een vrije oude PC, en als je nu iets gaat vervangen, zal je WEER iets ouds in je PC moeten stoppen. Misschien kan je beter voor een redelijk budget van 600 euro een nieuwe PC kopen.

Als je nieuwe onderdelen in een oude PC stopt past het allemaal niet bij elkaar.

Ik raad je een nieuwe PC aan!

Hier staan wat upgrade kits. Vormfactor ATX zijn grote borden, uATX zijn een wat kleiner formaat. Een uATX bordje past op een ATX plek. Alle ATX borden zijn onderling uitwisselbaar, schroefjes zitten altijd op de zelfde plek.

400 Watt moet voldoende zijn als je videokaart niet al te veel verbruikt. Kan geen kwaad om dit te controleren.

Is goedkoper dan de 600 euro van lightthunder en het is wel leuk om alles in elkaar te sleutelen. Het is aan jezelf om te zien wat je gaat doen. Persoonlijk bouw ik tegenwoordig alles zelf. En dan begin ik met een upgrade kit en langzaam maar zeker komt er een grafische kaart bij, een harde schijf, Windows 7 etc.
Als je dat ziet zitten: DOEN! Als je niet zeker weet of je het kan: gewoon een leuke PC van 500-600 euro kopen

Ron

ik vind het wel leuk om het zelf te doen , maar ik ben er nog niet uit.
bedankt voor het meedenken. Zou het onderstaande wat zijn?

ik heb gezien dat bvb het volgende ( mits dit een goede combi is ,je toch snel weer op 360 euro zit.

bord: Asus P7P55D 120
chip: Intelcore i3-560 135
videokaart: GeIl 4 Gb DDR3-1333 kit 60
geheugen: Asus ENGT 220 /Nvidea Geforce GT220 47

kun je niet beter voor een phenom ii x 4 955 gaan?
de Core I3 is erg duur voor wat hij kan

de phenom ii x4 955 kost 128 euro en is gelijkwaardig aan een Core i5
en de mobo's zijn ook een heel stuk goedkoper!

Dan zou je dus zoiets krijgen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[274921]=1&product[80156]=1&product[259780]=1

Je hebt zo een veel sterkere processor voor minder geld. Tevens ondersteunt het moederbord ook USB3.0 en SATA600, altijd handig als 'ie een beetje future-ready is.
Voor de rest 4 GB geheugen van Kingston (simpel, goedkoop en goed) en een nVidia GT220 van Asus.
Totaal 326 euro.

Edit: voor dit budget kun je Intel beter links laten liggen. AMD is vele malen beter in de prijs-prestatie verhouding dan Intel.
En een bijkomend voordeel van deze processor van AMD: de multiplier is niet vastgezet, dus lekker makkelijk overclocken. Voor 326 euro een systeempje waar je wel weer een tijd mee vooruit kunt, netjes al zeg ik het zelf.

Edit 2: typfoutje

Laatst bewerkt:
Top , bedankt voor het advies.
Ik ga dat zeker overwegen.

groet,

Al

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan