perryvg
Verenigingslid
- Lid geworden
- 5 nov 2009
Geachte forum leden,
Sinds kort heb ik van Ziggo een nieuwe modem/router gekregen(vorige defect).
Wij wonen in een appartement met onze meterkast 1 verdieping lager.
In de meterkast is de modem/router opgehangen en met een utp kabel is verbinding gemaakt naar een draadloze router(omdat draadloos niet goed doorkomt voor draadloze apparaten).
Regelmatig van de complete snelheid van internet helemaal weg.
In beide routers heb ik de instellingen gezet die op de site van Ziggo staan, maar geen verbetering.
Nu zit ik te denken om in de meterkast een een breedband antenne versterker te plaatsen, en de modem/router boven in de buurt van de computer te hangen(hangt nu de router, en perfect signaal).
De tweede router er tussen uit.
Nu de vragen; is dit een betere oplossing, en zo ja welke (antenne)kabel kan ik het beste gebruiken tussen de versterker en de modem/router.
Wil graag van de ellende van wegvallen internet signaal.
andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom.
:thumb:
Groetjes Perry
Sinds kort heb ik van Ziggo een nieuwe modem/router gekregen(vorige defect).
Wij wonen in een appartement met onze meterkast 1 verdieping lager.
In de meterkast is de modem/router opgehangen en met een utp kabel is verbinding gemaakt naar een draadloze router(omdat draadloos niet goed doorkomt voor draadloze apparaten).
Regelmatig van de complete snelheid van internet helemaal weg.
In beide routers heb ik de instellingen gezet die op de site van Ziggo staan, maar geen verbetering.
Nu zit ik te denken om in de meterkast een een breedband antenne versterker te plaatsen, en de modem/router boven in de buurt van de computer te hangen(hangt nu de router, en perfect signaal).
De tweede router er tussen uit.
Nu de vragen; is dit een betere oplossing, en zo ja welke (antenne)kabel kan ik het beste gebruiken tussen de versterker en de modem/router.
Wil graag van de ellende van wegvallen internet signaal.

andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom.

Groetjes Perry