advies voor kabels (inetrnet, tv)

Status
Niet open voor verdere reacties.

perryvg

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2009
Geachte forum leden,

Sinds kort heb ik van Ziggo een nieuwe modem/router gekregen(vorige defect).
Wij wonen in een appartement met onze meterkast 1 verdieping lager.
In de meterkast is de modem/router opgehangen en met een utp kabel is verbinding gemaakt naar een draadloze router(omdat draadloos niet goed doorkomt voor draadloze apparaten).
Regelmatig van de complete snelheid van internet helemaal weg.
In beide routers heb ik de instellingen gezet die op de site van Ziggo staan, maar geen verbetering.

Nu zit ik te denken om in de meterkast een een breedband antenne versterker te plaatsen, en de modem/router boven in de buurt van de computer te hangen(hangt nu de router, en perfect signaal).
De tweede router er tussen uit.

Nu de vragen; is dit een betere oplossing, en zo ja welke (antenne)kabel kan ik het beste gebruiken tussen de versterker en de modem/router.

Wil graag van de ellende van wegvallen internet signaal. :confused:

andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom. :):thumb:

Groetjes Perry

Als u de router via een kabel verbonden heeft met het modem/router die een verdieping lager staat, dan zou dat optimaal moeten werken. Een kabelverbinding is altijd betrouwbaarder en sneller dan een draadloze verbinding.
Heeft u al aan Ziggo gevraagd een meting te doen (en dan wel op een moment dat de verbinding wegvalt/niets doet)? Het zou kunnend dat het signaal op bepaalde momenten gewoon niet doorkomt. Als namelijk de verbinding tussen modem/router en router slecht was zou die dat permanent slecht doen en niet soms wel en soms niet. Het zou kunnen dat uw buren, als die ook gebruik maken van Ziggo, uw dwars zitten.

je zegt een nieuwe route/modem ontvangen van zich.
is dat het model met meerdere utp aansluitingen?
Is de 2e router ook een model met meerdere utp aansluitingen.
Heb je de 2e router dan in de bridge modus gezet?
vertel eens welk type je van zich hebt gekregen en welk type je er zelf tussen hebt gezet.

Hallo,
Apartementen zijn nog erger v.w.b wifi kanalen en storing door buren, je hebt niet alleen (over en achter) buren maar ook boven en beneden buren.. Ik loop tegen het zelfde probleem aan in het senioren apartement van mijn vader. De oplossing die ik daar gebruik is een powerline verbinding van de meterkast naar de (computer)kamer. Dat brengt het internetsignaal naar je woning en van daaruit kan je verder. Bekabeld is uiteraard het beste maar als dat niet kan is dit misschien wat. Nog een (krachtiger) wifi zender lijkt mij iig niet goed in jouw situatie.
Succes met de installatie. :-)

ps het artikel linkt naar een test van meerdere merken - zeer het lezen waard!

beste forum leden,
even update op de antwoorden.
van ziggo een ubee modem/router met wifi.
eigen router is een sitcom router met wifi.
routers zijn verbonden met utpkabel cat5 zelfgemaakt en getest, ubee eerst poort out en sitecom wan poort.
internet uitval is op alle apparaten, pc(kabel) laptop, en mobieltjes, digitale ontvanger en ps3 nog niet gekeken of deze wegvallen.
het vreemde is dat het systeem wel aangeeft dat er internet is.
na alles opnieuw opgestart is, draait internet weer als een treintje.
soms heb ik weken er geen omkijken na en dan weer 2 keer in de week.

hopen dat jullie met deze info mij verder kunnen helpen.
Perry
ps.sop alle computers draait avast virus scanner.

sitecom router hier het huis uitgegooid.
deze was ook verbonden met een zich modem.
nu een apple router ertussen en alles werkt hier als een trein.
voorheen ook vervelende storingen in het internet verkeer.
je zou een ander kanaal in de sitcom kunnen proberen.
Misschien ergens een andere router lenen.
mijn gedachten bij mijn opstellingen klopten, sitecom was niet geschikt meer.

beste beantwoorders van mijn vraag,

heb voldoende antwoorden en ga er eens stoeien en bekijken at voor mij de beste oplossing is.

allemaal bedankt, ga de vraag sluiten, omdat ik nog niet weet wanneer ik mijn oplossing ga toepassen.

Groetjes Perry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan