Advies voor keuze laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angelic

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Hallo,

ik wil een laptop aanschaffen,maar wordt een beetje heen en weer geslingerd door verschillende adviezen.
Het wordt een computer voor mij die ik zowel voor mijn studie kan gebruiken en eventueel mee kan nemen. Ook vind ik videobewerking wel leuk om te doen, dit als een hobby dus niet professioneel,maar toch. Op dit moment gebruik ik Sony Vegas. Mijn budget zit rond de 500-650.
Volgens mij kan ik qua prijs-kwaliteit kiezen tussen: Hp, Asus, Acer en Toshiba.
Mij werd een 15,6/16 inch aangeraden, ivm videobewerking.
Geen ingebouwde videokaart.
Rond de 4GB geheugen.
een processor boven de 5000 was redelijk.
Heeft iemand tips of advies?
Alvast bedankt.

Ik denk dat ik nog even wacht tot windows 7, dat is vandaag volgens mij, erop zit. Ik las net dat de Acer wat probleempjes ervaart met overhitting.

Ik zal nog ff rondkijken, maar Toshiba is een kanshebber, maar de Acer ook:rolleyes:

Ziet er goed uit en.....neem geen Acer, is kwalitatief toch wel een stuk minder

Ziet er goed uit en.....neem geen Acer, is kwalitatief toch wel een stuk minder

Asus is wel een veiligere keus dan Acer dus. Dit is dus wel een goede laptop voor mijn 'wensen'?
Bedankt voor je advies.

Ziet er goed uit inderdaad. Ook de videokaart, leuk. En dat voor die prijs... Ik zou die kopen.

De K61ic. De processor in de laatstgenoemde is echt ruk, 1300 MHz tegenover 2100 MHz in de K61ic. En de L2 cache is onbekend (tenminste, het staat er niet bij :p), maar dit is wel echt een budgetprocessor, dus hoog zal ie niet zijn. Max 2 MB. De videokaart in de K61ic is veel beter, de UL50ag heeft een Intel kaart en die zijn echt niks, vergeleken bij de nVidia GT220M in de K61ic.

Dus dat is die 70 euro extra zeker wel waard, ik zou zeker die K61ic kopen.
Laatst verscheen op nu.nl nog een artikel waarbij Asus tot één van de 2 beste laptop-merken werd verkozen, naast Toshiba.
http://www.nu.nl/gadgets/2125746/asus-en-toshiba-maken-betrouwbaarste-laptops.html De laptops zijn voornamelijk getest op betrouwbaarheid. Vreemd genoeg kwam HP ergens onderaan de lijst te staan.. :P

Laatst bewerkt:
De K61ic. De processor in de laatstgenoemde is echt ruk, 1300 MHz tegenover 2100 MHz in de K61ic. En de L2 cache is onbekend (tenminste, het staat er niet bij :p), maar dit is wel echt een budgetprocessor, dus hoog zal ie niet zijn. Max 2 MB. De videokaart in de K61ic is veel beter, de UL50ag heeft een Intel kaart en die zijn echt niks, vergeleken bij de nVidia GT220M in de K61ic.

Dus dat is die 70 euro extra zeker wel waard, ik zou zeker die K61ic kopen.
Laatst verscheen op nu.nl nog een artikel waarbij Asus tot één van de 2 beste laptop-merken werd verkozen, naast Toshiba.
http://www.nu.nl/gadgets/2125746/asus-en-toshiba-maken-betrouwbaarste-laptops.html De laptops zijn voornamelijk getest op betrouwbaarheid. Vreemd genoeg kwam HP ergens onderaan de lijst te staan.. :P

Dus gewoon voor de Asus K61ic- jx019v http://www.laptopshop.nl/product/80615/asus-k61ic-jx019v.html#specificaties

Dan ga ik die deze week even halen.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan