advies voor moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste lezer,

Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord. Ik heb er wel wat verstand van maar heb niet echt veel gevolgd over de nieuwe technieken wat betreft moederborden de laatste tijd. Daarom hoop ik dat ik wat advies kan krijgen van jullie.

ik zoek een moederbord:
-dat compitabel is en optimaal loopt met mijn Q6600 processor
-ddr3 en ddr2 geheugen support
-enigszins futureproof is
-het liefst 2 vidkaarten etc support... (zoiets was toch mogelijk?)

-zo goedkoop mogelijk aub (zal wel tegenvallen aangezien ik nogal wat eisen stel :P)
-het liefst bij mycom.nl of office center.

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
waarom heb je een nieuw moederbord nodig. Het is namelijk wel oude technologie.
Bij je volgende processor zal je verschijnlijk voor een ander platform kiezen

excuus, maar ik snap niet precies wat je bedoeld? bedoel je dat mijn processor oud is? / wat is oude technologie?

de reden waarom ik een nieuwe nodig heb omdat ik nu een p5kpl-vn heb, en das zon klein ding... kan ik niet verder uitbreiden omdat geen grotere videokaart past, en er kan geen ddr3 geheugen in...

en wat bedoel je met dat andere platform?

sorry maar ik snap hem even niet :P

Laatst bewerkt:
vn ken ik niet.
Ik ken wel de p5kpl-cm, dus wellicht stonden je vingers verkeerd.
http://nl.asus.com/products.aspx?modelmenu=1&model=2068&l1=3&l2=11&l3=563&l4=0

Je huidige processor is nog wel aardig, maar al wel een beetje verouderd.
Het is een processor voor socket 775.
Zo'n socket wordt ook wel een platform genoemd.

Socket 775 is eigenlijk gestopt. Begin deze week is het nieuwe socket op de markt gekomen. Socket 1156. De processors voor dit platform zijn een stuk sneller dan de processors voor socket 775.
Dat is dus iets waar je rekening mee moet houden.

Dan je volgende punt:
de reden waarom ik een nieuwe nodig heb omdat ik nu een p5kpl-vn heb, en das zon klein ding... kan ik niet verder uitbreiden omdat geen grotere videokaart past, en er kan geen ddr3 geheugen in...
1. Waarom past er geen grotere videokaart in? Het moederbord heeft gewoon een pci-e slot. Dat is gewoon standaard.
Als de videokaart niet in de kast past, dan moet je een andere kast kopen. Geen ander moederbord.

2. DDR3 heeft totaal geen voordeel voor deze processor. Dus is een overstap zinloos.

Ik zou gewoon nog even met deze doen, als deze behalve videokaart gewoon bevalt.

Maar hoe kwam je er nu bij dat een grotere videokaart niet zou passen?

omdat onder mijn videokaart zitten de pci slots vol, en nu hebt ik zon 7300 serie ding dat vrij plat is, en zelf die zit al stevig tegen me tv kaartje aangedrukt... die nieuwere dingen zijn vaak nog groter (letterlijk) met zon forse koeling eraan etc... dan past ie niet meer omdat me tv kaart in de weg hangt etcetera :P

ik denk dat ik dan maar een/twee jaartje(s) wacht ... en dan gewoon een heel nieuw systeem.

thx

Wat voor kaarten heb je dan in je systeem zitten? Gebruik je ze ook?

Past in je kast wel een groter moederbord?

ik heb al een nieuwe grotere kast staan dus dat past...
ik heb tv kaart, geluidskaart, en usb...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan