Advies voor nieuwe config

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pakra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik binnenkort voor 1 keer een top-configuratie kan aanschaffen (gebeurt me waarschijnlijk nooit meer:-)). Ik wil een configuratie waarmee ik zowel kan gamen als video en muziek bewerken, een "allround-" systeem dus.

Na heel lang speuren op het net en het lezen van tig reviews ben ik tot de volgende configuratie gekomen. Ben ik op het goeie spoor? Graag jullie hulp en adviezen.

Behuizing: IN-WIN S564T M-tower Audio/USB Black/Silver 350w
Moederbord: ASUS A8N-SLI De luxe, Nforce4 U, 939 SATA, Raid, 2xGlan, 2x PCI-X
Processor: AMD Athlon 64 3500+
Geheugen: Corsair 1024MB DD400 (2 x 512 MB)
Harddisk: Maxtor 300Gb 7200 rpm 16mb Diamond max 10
Diskdrive: Sony diskdrive silver 1,44 Mb
Videokaart: Asus ATI EAX800XPRO, 256 MB
Geluidskaart: Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Retail
Speakers: Logitech 5.1 Z-680 Digital
Monitor: Samsung 19inch TFT 193P Silver
DVD-writer: LG DVD RW+/- 16x double layer Black
DVD-player: LG DVD 16x52 OEM Black
Netwerk: 3Com 10/100/1000 Desktop NIC PCI

Dat ziet er goed uit.
Wat is de kostprijs hiervan?
Als het niet te duur is onmiddellijk kopen.
De videokaart zou ik een Gforce nemen als dat gaat.

Jean

Bedankt!

Met de GeForce bedoel je zeker:

Aopen Geforce 6800Ultra,256Mb nVIDIA,Tvout,Vid-in,DVI,8X,DX9

Wat is het voordeel van deze kaart trouwens t.o.v. de X800Pro, prijstechnisch zijn ze in elk geval gelijk.

Het systeem komt totaal net boven de 3000 euro, inclusief 2 jaar garantie (waarvan 1 jaar pick and return, het tweede jaar carry-in), assemblagekosten en Windows Pro nl.

Ik zal die AMD toch vervangen door Intel

Heb altijd met AMD gewerkt (en verkocht) maar het is wel snel maar niet echt stabiel. (en gaan vaker/sneller kapot dan intel)

Wel een punt om ff goed af te wegen.

Greetz HoLo

Tsja, op dit punt twijfel ik toch heel sterk. Diverse tests hebben uitgewezen dat AMD beter presteert bij gamen en Intel bij videorendering etc. Voor mij een moeilijke keus, omdat ik een allround-systeem wil.
Ik heb tot nu toe ook alleen maar Intel gehad, maar.......kweetutnognie!

Ik werk al erg lang met AMD (PC SHOP) en het is helaas niet aan mij dat we niet overstappen naar intel.

Ik heb ook een AMD. maar nu is het leuk en snel. straks is het error error error. (en dan loop je echt te godverre)
Snelheid is niet op te wegen tegen stabiliteit..)maar wel tegen geld... dus... kijk ff wat beter voor jou is.. (moet je ook rekeningen houden met een nieuw MB...

Greetz HoLo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan