Advies voor nieuwe Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hallo,
Mijn oude Desktop is aanvervanging toe. Hij is echt op, kan zelfs geen updates meer binnenhalen.

WAt ik zoek in een desktop is dat hij snel moet zijn en zeker flink wat jaren vooruit kan. Niet dat ik weer op korte termijn er achter kom dat het te langzaam wordt en dergelijke.
Wat ik er mee doe ? Internetten, Tekstverwerken, Muziek downloaden en films branden op DVD's. Ik gebruik hem niet voor videobewerking (pinnacle of magix) en ik game ook niet.

Ik kijk eigenlijk alleen naar HP en Acer omdat dit voor mijn gevoel betrouwbare merken zijn. Ik weet niet of ik daar gelijk in heb.

Ik ben al bij de Mediamarkt en BCC geweest voor advies maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ze zeggen wel beide dat ik voor een Intel Core i5 moet gaan. Een i7 is te zwaar voor wat ik wil en een i3 is weer te licht. Verder moet ik kijken naar de kloksnelheid van de Processor.

Toen heb ik bij beide vestigingen een systeem gevonden en die wil ik graag aan jullie voorleggen of dit een goed systeem is, snel en die jaren vooruit kan, en die aansluit bij mijn wensen. Mijn budget ligt rond de 700 a 800 euro. Het volgende systeem heb ik gevonden en deze kost 799 euro;

Producteigenschappen van de Hewlett packard PAVILP6720Processor: Core I5
Intern geheugen: 4096
Harde schijf capaciteit in GB: 1500
Merk processor: Intel
RAM Soort:
Processor nummer: I5-650
Aantal processoren: 2
Kloksnelheid in MHz: 3200
Merk video kaart: ATI
Video kaart geheugen in MB: 2048
DVD brander: DVD brander

Hebben jullie advies of reacties? Ik hoor het graag,
Groeten,
Jolanda

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je voor 'betrouwbaar' kiest, maar of Acer daar nu ook bij zou horen .... ???
Gister was er ook een vraag over aanschaf van een nieuwe en het ging daarbij om een Medion Akoya (aanbieding biij Mediamarkt): KLIK
Nou vraag je je af "Medion"? Is dat dan wél betrouwbaar. En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het een zeer betrouwaar merk is met zeer goede service en garantie ik heb zelf inmiddels acht jaar een Medion-computer. Na bijna drie jaar ging het moederboard kapot: binnen een week kwam er iemand langs en heeft er ter plekke bij mij thuis een nieuw moederbord in geplaatst .... kom daar maar eens om bij veel andere merken. Lees de link hierboven maar eens goed door .... (de garantie is overigens op die Akoya geen drie, maar twee jaar)
Hier nog een link om je te oriënteren:

http://nl.hardware.info/nieuws/22680/medion-akoya-p5301-d-maandag-bij-media-markt

Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke videokaart er in het systeem zit maar ik vind het gehele systeem erg duur!
En zeker voor een Duo Core!

Als ik jouw was zal ik gaan kijken naar een i5 Sandy Bridge systeem, dit is de nieuwe generatie, is sneller en zit in de zelfde prijsklasse(misschien zelfs wel goedkoper).

PS. Acer valt niet onder een betrouwbaar merk. De meeste problemen komen voor met Acer systemen.

Hallo, Bedankt voor jullie reactie. Jullie vinden het dus een duur systeem.
Nu heb ik zelf nog een systeem gevonden met een Phenom x6 processor. Maar dat zegt mij niks.
Het is een HP P6520 voor 775 euro bij de BCC.
Interngeheugen van 6144
Videokaart HD5570, met MB 2048 geheugen.
Harde schijf van 1 TB.

Klopt het dat de Phenom x 6 processor beter is dan die Intel Core i5 ?

Als je mijn 2 gevonden systemen naast elkaar legt en die Medion die VanVeelen voorstelde, Welke Pc is dan sneller en beter ??? Waar valt jullie keus op en waarom?

Alvast bedankt
Jolanda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan