Advies voor nieuwe tv

• Onderwerp starter Onderwerp starter RRR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RRR

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, prijsklasse rond de 600 euro (minder mag altijd natuurlijk ;))
Afstand bank - tv: 2 m
Ik wil een full hd tv van 100hz (voor games en films) en dus niet al te groot door de kijkafstand.

Iemand nog suggesties van tv's in 'echte' winkels? Ben niet zo van het bestellen van dergelijke producten bij online sites die ik niet ken..

Alvast bedankt!

waarom geen lcd meer?

zoveel verschil zit er niet tussen led en lcd, toch?

3d tv is ook wel iets maar is stervens duur +dat je eerst zeker moet weten dat u geen hoofdpijn krijgt van 3d.

verder kan je hier een testje doen voor welke groote het best voor u is. http://www.expert.nl/tv-advies er word advies gegeven over welke tv je het best kunt kopen en daarbij worden een paar suggesties gezet. misschien kun je deze suggesties hier plaatsen zodat wij een advies kunnen geven.

waarom geen lcd meer?
zoveel verschil zit er niet tussen led en lcd, toch?
3d tv is ook wel iets maar is stervens duur +dat je eerst zeker moet weten dat u geen hoofdpijn krijgt van 3d.

Heel simpel: LED TV: de nieuwste techniek, klaar voor de toekomst, mooier beeld, zuiniger, strakker beeld, platter scherm, geen afnemende lichtopbrengst en niet of nauwelijks duurder dan LCD

oke maar met mooier beeld vind ik het wel mee vallen licht er maar net aan hoe je de tv insteld volgens mij.

oke heb die dingen gelezen maar ik vind zelf (als je in een winkel gaat kijken) het verschil niet zo heel groot, alleen bij HD beelden vind ik dat het wel opvalt. verder is een led tv dunner als een lcd? lcd kunnen ze ook dun maken dus dat lijkt me niet zo heel groot verschil. en de prijzen schelen toch wel wat moet ik zeggen. maar even terug ontopic. Als je een tv gaat kopen koop dan een goed merk zoals: samsung/philips/sony/panasonic/grundig/lg. dan een (onbekend) merk dat meestal slechter is zoals: salora/lenco/akai/xiron/qmedia,etc.. Beter iets meer kwijt en een goede tv van een goed bekend merk dan bijvoorbeeld een grotere tv van een slechter merk.

Bedankt voor de reacties, heb zelf al een waslijstje..iemand een mening voor een keuze?

Eerst nog eens mijn eisen:
- 37 inch (zit er 2 meter van af en groter heb ik geprobeerd in de winkel, maar oogt gewoon niet fijn vind ik)
- budget: max 700 euro
- ps3 moet er aan (dus goed op kunnen gamen, geen input lag)
- films moeten mooi te zien zijn

Enkele modellen die ik op het oog heb, is nog een hele waslijst :P (suggesties altijd welkom)
- Panasonic TXL 37 G 10 E
- Samsung LE37c550
- Sony KDL-37S5500
- Sony KDL-37EX402
- Samsung LE37C570J1
- Panasonic TX-P37C2
- Panasonic TX-P37X20E
- Samsung LE37B650
- Samsung LE37C650
- Panasonic TXL37S20
- PANASONIC TX-37S10
- Panasonic TXL 37G10
- SONY KDL37EX500
- Sony 37EX402
- Sony KDL37EX500AEP

Hmm ik lees op veel plaatsen dat de Samsung LE40B550 een hele goede tv is, zeker voor de ps3 games.
Maar ik zit op 2 meter..
Is dat niet wat te groot dan? Ik zal bluray kijken, maar zeker ook dvd's en heb helaas nog analoge ontvangst (de huisbaas gaat daar helaas over).

Wat denken jullie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan