Advies voor upgrade

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sidi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Graag een advies van de kenners:
Ik wil mijn pc upgraden. Het moederbord is een Asus A7V8X ]Asus A7V8X[/URL] met een VIA KT400 chipset.
In verband met het budget vraag ik mij af wat beter is: een processorupgrade van AMD XP 1800+ naar XP 3000+\ 333 of een geheugenupgrade van 1024 mB DDR\ 266 (Kingstonmodules) naar 1024 mB DDR 3200 op 400 mHz (Volgens mij moet dat kunnen!?). Eerlijk gezegd ben ik de weg in geheugenland een beetje kwijt vwb allerlei snelheden en standaarden etc. Wat kan nou wel en niet

Geheugencapaciteit blijft hetzelfde, dus veel verschil zul je niet gaan merken met een geheugen upgrade van 333 MHZ naar 400 MHZ.

Overigens zit er wel een groot verschil tussen XP1800+ en XP 3000+, maar als je echt snelheidswinst wil, zou ik gaan naar de 64 bit versie van amd...

Geplaatst door T._de_vries
Geheugencapaciteit blijft hetzelfde, dus veel verschil zul je niet gaan merken met een geheugen upgrade van 333 MHZ naar 400 MHZ.

Overigens zit er wel een groot verschil tussen XP1800+ en XP 3000+, maar als je echt snelheidswinst wil, zou ik gaan naar de 64 bit versie van amd...

Maar waar slaat dat 3200 dan op bij geheugen? Heb nu DDR 266. Overigens had ik een dergelijk antwoord wel verwacht, hoor. En zo'n 64bits blokje wil ik best hebben maar die past vast niet op mijn mobo.

PC3200 Geheugen draait op 400 MHZ, en jouw geheugen draait dus op 333 MHZ, maar je zal echt heel weinig verschil merken. Je merkt pas verschil als je in capaciteit (Hoeveelheid MB) gaat upgraden.

Het is inderdaad wel zo dat je ook een nieuw moederbord zou moeten kopen als je een 64 bit processor wilt hebben... :(

Het is dus een Athlon 3000+ geworden en hij is best snel alhoewel de chipset niet als de beste bekend staat. De 1800+ heeft in een andere pc een Thunderbird 1400 vervangen dus ik kan weer even vooruit. Bedankt voor de reacties! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan