advies, wat moet ik aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Ik wil tijdens mijn vakantie met mijn laptop zonder kabel toch internetten.Ik ben een volslagen leek ,dus geen uitgebreid technisch verhaal aub.
groet Sytske
Oh ja.Ik zag bij AH iets wat mogelijk te gebruiken is.Het is een apparaat met een usb aansluiting en daar plaats je weer een kaartje in, ca.€29

Laatst bewerkt:
advies-wat-moet-ik-aanschaffen

Bedankt voor het advies.Ik heb er gelijk eentje besteld.U hoort wel of dit het is wat ik wenste.
groet Sytske

advies wat moet ik aanschaffen?

Bedankt voor het advies maar........Bol stuurt mij vandaag bericht dat er vertraging in levering is tot 3 oktober en ik heb al zo,n tijd gewacht!
Andere mogelijkheid?
groet Sytske

Misschien wel even van belang om aan te geven of je op dat vakantieadres (waar? binnenland/buitenland?) wel de beschikking hebt over internet toegang? Zo ja, dan heb je genoeg aan een draadloze adapter (heeft jouw laptop dat niet?). Zo nee, dan zou je eerder iets als een adapter met SIM nodig, maar dat is niet echt goedkoop.
Jij geeft nu wel heel erg weinig informatie dus dan kun je ook geen betrouwbare antwoorden verwachten.

Als ik in uw antwoord de blauwe onderstreepte woorden klik,krijg in een reclame boodschap"Win nu een Ipad 2"Ik ben betalend lid van helpmij en wist niet dat ik reclame ondersteunde.
Het vakantie adres is een dorp langs de Friese wadden.Daar is echt geen internet aansluiting en ook niet in de naaste omgeving.
Het apparaat wat ik bij Bol wilde bestellen is: Konig, Draadloze Lan Adapter Usb 300 Mbps.Op de site van bol staan meerdere van deze adapters.Zijn deze allen voor mijn doel de juiste oplossing en welke verdient de voorkeur?
groet Sytske

zoals Binary aangeeft, met die adapter van BOL ben je niks want dat is voor draadloos lan (geringere afstanden en dekking). Wat jij dan nodig hebt is een 3G dongle (met speciaal abonnement). Om je een ideetje te geven kwam ik na ietwat gegoogle bv. hier http://www.kpn.com/prive/mobiel/mobielinternet.htm
Misschien eens navragen bij je huidige Internet provider of GSM-operator? Als je al klant bent, moeten ze nog wel iets aan de prijs kunnen doen ook, denk ik.

Die prijs valt me nog alleszins mee, nog niet zo lang geleden was een abonnement zo'n € 80.-- per maand, maar dit is voor een maandje nog wel te doen. Zorg er dan wel voor dat je abonnement past, dus als je veel online bent dan niet het goedkoopste abonnement nemen, want dan betaal je extra als je over de limiet heen gaat. Hou daar rekening mee als je bij thuiskomst geen rekening op je mat wilt vinden. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan