Advies...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
165
Goedemorgen!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik zit met het volgende.
Ik ben onlangs overgestapt van W98 naar Wxp, omdat mijn programma's vaak vastliepen en ook mijn pc zelf.
Met XP is dit problemen er niet (althans ik merk er niets van) alleen is hij nu heeeeeeeeeel traag geworden.
Ik weet dat ik te weinig geheugen heb voor xp (64Mb :eek: ) maar daar gaat ook een beetje mijn vraag over.
Ik wil dus mijn geheugen uitbreiden, maar wil weten tot hoeveel ik moet uitbreiden en welke geheugen banken ik moet nemen. Ik heb nu een Intel 667 Mhz op een Asus CUV4X moederboard met 64 Mb SDRAM.

Tot hoeveel geheugen kan ik nu het beste upgraden? Ik dacht zelf aan 256Mb omdat mijn vriendin dat ook heeft met 500 Mhz processor en XP werkt bij haar goed.
En kan ik gewoon extra geheugen plaatsen (2 vrije slots) of moet ik daarbij ook nog op bepaalde zaken letten?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Brian.
 
Oke, het gaat dus om 168 pins DIMM bankjes met SDRAM op 133Mhz. Dat wist ik eigenlijk al.

Maar kan ik dan gewoon naast het 64 Mb SDRAM bankje dat er nu al in zit, gewoon een 256 Mb SDRAM bankje plaatsen (zodat ik dus in feite 64+256=320 Mb heb)? Gaat dat goed samen? OF moet de snelheid gelijk zijn?
Ik weet niet hoeveel Mhz die 64 Mb heeft, want dan moet ik het bankje eruit halen en dat gaat nu even niet.
Maar als die 100 Mhz is, kan ik dan gewoon een 256Mb SDRAM 133Mhz plaatsen?
En moet ik nog op de slots letten? :S

Sorry, voor de lange vraag. Ben er (nog) niet echt bekend mee.

Alvast bedankt voor de reactie! :)
 
je kan het bankje er gewoon naast plaatsen, maar beter is die 256mb in het 1e slot te doen, en die 64
ernaast.
 
Oke, het volgende is het geval:

Ik kan nu aan 2x128Mb SDRAM PC100MHZ en 1x256SDRAM PC133MHz komen.

Zoals ik het nu begrijp kan ik dus gewoon deze drie bankjes in de drie slots plaatsen (als ik uiteraard de 64Mb verwijder) en dan zou mijn pc'tje geen problemen moeten geven???

Misschien vraag ik nu alles dubbel, maar ik weet het liever zeker(der) dan dat ik straks die bankjes voor niks heb gekocht.

Alvast bedankt voor je antwoord! :)
 
Oke, dan ga ik dat ff doen! Mocht het niet werken dan horen jullie het meteen! Alvast bedankt! :):)
 
Eindelijk!

Zo, het geheugen (512MB) is geplaatst en het werkt!

Eindelijk weer snel achter de comp zitten. :)

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan