advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2004
Berichten
1
Hey,

Ik heb nu het volgende systeem:
Een intel celeron 2.0 GHz processor, met 256MB DDR PC2100 ram geheugen. Een Asus p4b533 moederplank en een creative personal cinema met een Geforce 2 mx 400 videokaart met 64MB geheugen. plus 2 hardeschrijven van maxtor, allebij 7200rpm, 1 van 30 en 1 van 80 GB.

Werkt allemaal prima alleen bij sommige nieuwere spellen is het wat traag af en toe.

Wat vinden jullie nou dat ik echt moet verbeteren aan dit systeem??

ltr
 
Ik zou zeggen in ieder geval je geheugen en videokaart. Nieuwere spellen vragen gewoon veel van je systeem....
 
Eigenlijks zijn meerdere componenten niet genoeg om hedendaagse spellen vloeiend te spelen.

Celeron processor is toch echt een budget processor. Het verschil met een P4 is erg groot, vooral bij spellen.
Advies: Intel Pentium4 3,06 GHz 533fsb HT BOX -Soc478- á € 203.95

Huidige videokaart is ook erg standaard en eigenlijks alleen bedoelt voor office toepassingen, geen spelletjes.
Minimaal advies: Sparkle FX5500 128mb DDR D/T (2jr) á € 76.50
Veel beter is bijv. een Ati 9800 Pro, maar dan zit je al snel over de 200 euro

Geheugen is een beetje afhankelijk welk besturingssysteem dat je draait. Voor windows 98 is het genoeg, win2000 -> krap aan, win xp -> te weinig.
 
koop een goeie videokaart en nog 256 mb geheugen erbij dan heb je een goed systeempje en die celeron had eiegnlijk een pentium 4 3.0 ghz of hoger moeten dan dan heb je egd een goed game systeem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan