advies??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanny

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Een vriendin van mij, die helemaal niets van pc's weet heeft mij al meerdere keren gevraagd om problemen met haar pc op te lossen, wat altijd gelukt is, vaak met behulp van deze site.
Nu is zij echt toe aan een hele nieuwe pc en heeft mij weer om advies gevraagd,maar hier weet ik niet helemaal raad mee..
Hoop dat iemand mij daar advies in kan geven,
Ze heeft 2 pubers die heel veel op internet surfen en die heel veel msn en.
Ze wil graag een pc waar ze toch wel de nodige jaren mee vooruit kan en die heel erg goed beveiligd kan worden.
Op haar huidige pc zit hitmanpro en avast antivirus, maar nog zit er vaak veel rotzooi op...
Hoop dat iemand mij kan vertellen waar een pc voor haar aan moet voldoen, ik zie door de bomen het bos niet meer...
Zit zelf aan een Packard Bell te denken, omdat die makkelijk terug gezet kan worden naar de data van aankoop.
Ze weet zelfs dus echt helemaal niets van pc's ze weet nog niet eens hoe je de startpagina in kunt stellen, terwijl ik dat al heel erg vaak uit heb gelegd.
Kan nu standaard bijna iedere week naar haar hoe omdat er iets weer niet goed werkt, en heb daar eerlijk gezegd niet veel zin meer in..
Heb ook al bij Dell op de site gekeken maar daar kom ik dus echt niet verder..
Weet zelf wel hoe ik problemen op kan lossen en hoe ik van alles moet installeren, maar wat er aan systeemeigenschappen voor een nieuwe pc moet zijn weet ik niets..
Alvast bedankt!
groetjes, Hanny

Advies is STOPPEN met hitmanpro,veroorzaakt meer problemen dan het oplost.

Bertus zei:
Advies is STOPPEN met hitmanpro,veroorzaakt meer problemen dan het oplost.

Mee eens!!
en kijken op:
www.antispywareoffensief.nl

voor het nieuwe systeem:

Een Dell is inderdaad een goede oplossing. Anders word het zelf in elkaar sleutelen. Dell bied nette pc's aan voor goede prijzen. Waar je vooral moet letten is: De processor, is hij snel genoeg, geheugen intern en de harde schijf. Als er spelletje op gespeeld gaan worden is de videokaart ook belangrijk. Maar anders zoek je een systeem uit, post je die hier en dan kunnen wij het wel beoordelen.

Laatst bewerkt:
Kijk, je kan beveiligen wat je wil en de duurste PC nemen die er is maar als er niet op een veilige en normale manier mee gewerkt wordt hou het op.
Je zegt dat je er nu al iedere week naar toe moet omdat er het nodige fout gaat. Ik denk eerder dat je je vriendin eens wat les moet gaan geven in het gebruik van een PC alvorens zo'n grote uitgave te doen. Ze zal moeten leren bepaalde sites te vermijden en niet klakkeloos van alles te downloaden ( wat kinderen vaak doen) en verder niet overal op ja klikken als dat gevraaagd word. Verder is het gebruik van enkele programma's genoeg om de PC in goede conditie te houden. Wat betreft je idee om een Packard Bell te nemen omdat je deze weer makkelijk terug kan zetten in de fabrieksituatie, vergeet niet dat je dan ook alles weer kwijt ben en opnieuw alles moet gaan instellen. Een keertje is niet erg maar op den duur word je dat zat. Verder zijn onderdelen voor een Packard Bell lastig te krijgen en meestal veel duurder.

Oh ja, HitmanPro moer er zeker af inderdaad!

Als je het echt gek wilt maken: http://www.mozbrowser.nl/node/view/1793
Dit is zeker de veiligste manier om te surfen op het internet, het kost alleen wat moeite van jouw kant om dit aan de gang te krijgen. Maar als het eenmaal draait kan iedereen er natuurlijk mee overweg.....

Aangezien dit probleem (vervuilde pc) niet wordt opgelost door een nieuwe pc te kopen, maar eerder door het (slechte) gebruik ervan, zal ik dit topic naar de juiste sectie verplaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan