Adware op mijn pc. Edeals en Coupon dropdown

• Onderwerp starter Onderwerp starter role
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

role

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Beste,

Sinds gisteren is in mijn internet browser (zowel firefox en IE) zwaar irritante reclame van Edeals en Coupon Dropdown zichtbaar. Dit is gekomen denk ik toen ik de proefversie van een programmatje, die ik voor mijn opleiding tijdelijk nodig heb, wilde downloaden wat niet helemaal goed ging en er ineens iets andere begon te installeren. Omdat ik dit niet kon stoppen en ik het niet vertrouwde heb ik de computer gereset. Nadat ik de pc weer opgestart had kreeg ik ineens ongewenste reclames in beeld tijdens het internetten.

Wat ik exact krijg is dat er op nagenoeg elke site woorden in de normale tekst van de site staan die nu ineens een linkje zijn geworden van de Edeals site. Daarnaast opent af en toe als ik ergens op klik een nieuw venster welke een aantal reclame sites wil openen (coupon dropdown en nog wat reclameachtige namen) en vervolgens kom ik op de offiele site van McAfee.

Onderhand heb ik via sites al wat info gevonden en het een en ander uitgeprobeerd maar nog niks lost het probleem op!
Ik heb al meerdere malen scans uitgevoerd met mbam, CCleaner, Hitman Pro, Adware remove tool, Junkware removal tool en ik heb zowel firefox als IE gereset maar nog altijd krijg ik de vervelende reclames...

Aangezien het adware is en ik alleen er last van heb in een browser, zou het een oplossing kunnen zijn door beide browsers compleet te verwijderen en opnieuw te installeren?
Daarnaast vroeg ik me af of deze adware ook daadwerkelijk schade aan je pc aanricht of alleen bloedirritant is? Aangezien ik ook belangrijke mail en mijn bankzaken op dezelfde pc doe?

Graag hoor ik of er een manier is hoe ik dit kan verhelpen.

Groeten,
Leon

PS: zo zijn bijvoorbeeld nadat ik dit bericht plaatste 4 woorden linkjes geworden naar die Edeals site...

Bedankt voor de snelle reactie.

Adwcleaner was ik vergeten te vermelden maar helpt ook niet.
Daarnaast heb ik nu delfix zoals aangeraden door Demero geprobeerd maar eveneens geen resultaat (deze heeft alleen Junkware removal tool en Adwcleaner detecteerd en verwijdert). Of moet ik in Delfix meer aanvinken dan alleen de 'desinfection tool'?

het probleem lijkt opgelost te zijn!
Dit door het gebruik van zoek.exe van smeenk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan