adware verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Telkens als ik de Panda Active Scan mijn computer laat scannen komt hij met de volgende mededeling:

Adware:adware/secure32 gevonden in C:\Windows\ system32\drivers\etc\hosts
Ik krijg deze met geen mogelijkheid verwijderd. Panda doet dat ook niet, toch wil ik deze adware verwijderen. Hoe moet ik dat doen?

Laatst bewerkt:
Dan moet ik wel weten wat ik moet doen. Verder als de Hosts files openen met kladblok kom ik niet dan weet ik echt niet wat ik daar mee aan moet.

Ik zou mij geen zorgen maken...volgens Buffy....zeer goede expert is het een valse melding van Panda.

Lees dit maar;

rve123,
Ik heb gescand met: Spybot (vond niets), Ad_Aware se (vond niets),BitDefender (niets), Panda (vond weer de bij mij altijd gemelde Adware secure 32 in Hosts).
TrendMicro HouseCall vond 2 zaken, die iets met Office 2000 te maken hebben?
1)MS00-034 Office 2000 UA Control Vulnerability,
Related Malware VBS_DAVINIA.A

2) (MS01-028) RTF Document linked to template can run macros without warning.
Related Malware W97M_GOGA.A
Bij affected software staat niet de WindowsXP, die ik gebruik.
Het lijken mij virussen, maar het is mij niet duidelijk.

En Google onveranderd.

ANTWOORD VAN BUFFY!

Die melding van Panda is een bekende false positive. Housecall vindt geen malware, maar wijst slechts op twee bekende kwetsbaarheden.

Komt uit dit topic!

http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?p=88309#post88309

En hier nog één.....

http://www.antispywareoffensief.nl/forum/archive/index.php/t-10229.html

Vertrouw maar op speciale Spyware proggies zoals Ad Aware en Spybot Search and Destroy en bij twijfel Hijackthis!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, dan laat ik het maar zo.
Ook ik heb gescanned met Bitdefender, Trend Micro, AdAware, Spybot Search and Destroy, Ewido en dan nog mijn eigen virusscanner AntiVir Guard. Deze vinden niets alleen Panda kwam ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan