ADWG03 als accespoint IP's laten uitdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eLNoVa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Hey,

Sinds kort heb ik een Casema Multi (kabel)internetverbinding. Hierbij kreeg ik een kabelmodem van Motorola, type SBV5121E. Daarnaast neem ik ook telefonie en televisie van Casema af.

Hiervoor had ik altijd ADSL en daarvoor heb ik toen een wireless router gekocht van E-tech, type ADWG03 Annex A. Nu komt het: de internetverbinding werkt prima, daarmee totaal geen problemen. Ik heb echter een laptop en computer en ik wil met beide draadloos internetten. Als ik vanuit de modem de uplink kabel direct op de E-tech router aansluit dan gebeurt er niets. Om dit aan de praat te krijgen ben ik naar de website van E-tech gegaan en heb het volgende gevonden: http://www.e-tech.nu/faq/faq.php?id=399&lang=N&LANG=N&offset=&LANG=N Ik heb dit geprobeerd in te stellen, maar ik loop telkens vast op punt 7 (waar punt 6 en 12 zijn gebleven is mij ook een raadsel). Ten eerste weet ik niet precies wat ik daar moet invullen. Mijn Motorola-modem interface heeft als adres 192.168.100.1, maar als ik mijn computer direct aansluit op de modem, dan krijg ik een IP uit een 83.83.x.x reeks. Ik heb nog geprobeerd om beide adressen in te vullen, maar mijn E-tech router loopt altijd vast als ik daar iets wijzig. Daarom heb ik alleen “Server and relay off” aangevinkt, gesaved en mijn router laten herstarten. Nu kan ik wel (na het instellen van mijn draadloze internet natuurlijk) draadloos internetten. Echter, ik krijg een extern IP uitgedeeld van Casema, de al eerder genoemde 83.83.x.xxx. Mijn laptop krijgt ook een soortgelijk IP-adres (83.83.xx.xxx). Leuk dat ik op beide kan internetten, maar ik wil dat mijn E-tech router IP-adressen uitdeelt. Volgens hun website zou dat ook moeten kunnen, maar het is me tot nu toe niet gelukt. Ik heb wel geprobeerd om mijn pc en laptop een statisch IP te geven (192.168.1.2 en 192.168.1.3) en dat werkt prima, ze kunnen elkaar dan wel zien, maar niet meer op internet! Ik heb al heel wat afgesurft, maar nog niet de juiste oplossing gevonden en ben een beetje ten einde raad! Help!

- Zoals al aangegeven heb ik kabel.

- Op mijn computer heb ik Windows XP SP2 en op mijn laptop Windows Vista

- Op mijn computer gebruik ik Outpost Firewall en op mijn laptop Norton Security

- Merk en type router is E-tech ADWG03 Annex A, van mijn kabelmodem Motorola SBV5121E

- Mijn computer heeft een Siemens Gigaset USB Adapter 108 voor draadloze verbinding en mijn laptop een ingebouwde LAN-Express AS IEEE 802.11g PCI-E Adapter

Als iemand me kan helpen.. Graag!!

Alvast bedankt!

DHCP in je router aanzetten en je probleem is opgelost.

Dat heb ik geprobeerd, maar dat is het probleem. Dan creeer ik een netwerk dat wel werkt, maar niet op internet zit. Als je naar de bijlage kijkt dan zie je wat ik kan instellen.
Als ik (onderaan) "Enable DHCP Server" aanvink dan krijg ik dus een intern netwerk maar geen internet. Als ik "Server and Relay Off" aanvink dan heb ik wel internet, maar dan heb ik dus weer geen onderlinge IP-adressen. Ik heb in m'n eerste post een linkje neergezet van de E-tech site, maar dat werkt dus niet voor mij. Andere ideeen?

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 56
Hoi !

Toevallig twee leden geleden in Nieuwerkerk (Casema) een netwerkje voor 3 PC's geregeld.

Daar was het Motorola-modem SBV5120E, dus gelijk.

Ik heb in de router alleen het MAC-adres van de PC die al aangesloten was gekloond en klaar !

Je hebt toch niets te maken met die instellingen waar jij het over hebt: de Motorola is geen router , maar een Voice-over-IP Cable Modem !
Met de nadruk op dat laatste woord.

Ik ken de E-tech niet zo, maar bij Netgear, SMC etc. etc. kun je direct kiezen voor "Cable".

Daar DHCP weer inschakelen, evt. MAC-adres klonen, draadloos beveiligen en opgelost.

Greetz,

Harry.

N.B. Ik heb hier nog 2 van die Motorola's liggen, het nog even nagekeken, maar het zijn echt alleen MODEM's !

jou modem heeft als interface adres 192.168.100.1

en jou draadloze router deelt adressen uit op 192.168.1.x

Daar zit het waarschijnlijk het probleem. Je moet zorgen dat ze op het zelfde subnet zitten.
Dus je kunt het ipadres en dhcp range van de draadloze router veranderen naar 192.168.100.x
of
de moden veranderen naar het 192.168.1.x subnet.
Dan zitten ze in hetzelfde subnet.

Zorg er wel voor dat de default gateway opde pc's het adres van de modem is, aangezien de verbinding naar buiten regelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan