Aerial plugs op coax kabel bevestigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcexpert

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2012
Hallo.
ik heb laatst een catv versterker gekocht voor onze coax tv lijn. Alles loopt goed met het installeren, maar de leetste stap is plugs installeren op de coax kabel. Ik weet dat je schroefbevestiging en krimp bevestiging hebt. Bij krimpen heb je een extra stukje nodig, net zoals bij schroef. ik kies voor schroeven, en heb ren tweede deel nodig, want ik heb het

eerste deel van de plug al. Het deel dat ik al heb is het deel dat op het apparaat moet.het deel dat ik nog niet heb is het deel dat de kabel klemt tussen een bekje, en daarna in de plug schroeft. Ik kan later indien nodig nog een foto maken van wat ik al heb. In de bijlage ook de versterker.

image.jpgimage.jpgimage.jpg

De oplossing is intussen gevonden, aan de hand van deze video: http://youtu.be/v2v7fLHZzzM

Laatst bewerkt:
Heb ik, maar de kabel is nog niet bevestigd daarmee. ikga een screenshot nemen uit een video met de stukjes die ik bedoel. ik ga wel eerst eten, Gelukkig nieuwjaar:)

Doe maar ook een foto van wat je al hebt.

Kijk (ook) eens naar deze video en meld of je zoiets al gedaan hebt, want dan heb je verder geen werk te doen: De coax-connector kan dan op de versterker worden geschroefd.

Tijs.

Dat is het ook. Alles gedaan behalve de connectors op de kabels steken :)Allemaal smakelijk eten als dat er is;)

Begrijp ik goed dat je NIET een gewone F-connector gebruikt, maar een aparte, die een (dikke) male pin oplevert, zoals in deze video en die je (dus) niet meteen kunt schroeven op de versterker?
Indien ja, dan heb je nu een female koppeling nodig die je op de versterker kunt schroeven, waar je dan je male connector (die aan het uiteinde van de coax kabel zit) wilt aansluiten.
Als dat klopt, dan heb je (dus) een coax koppeling nodig, die een female uiteinde heeft. Alternatief (goedkoper) deze.

Die heb ik hier wel liggen, maar dan moet je wel in de Zaanstad wonen, anders heeft het geen/weinig zin. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hmm... ik begrijp je nu niet zo goed. Ik ga straks een video maken, posten op youtube, en daarin vertellen wat ik heb, en xat de veronderstelling is dat ik moet doen, aan de hand van de video. Bedankt voor de snelle hulp :)

Wat ik bedoel is dat er 2 manieren zijn om het te verbinden:
a. (video 1) Je krimpt een connector aan het einde van de coax kabel (enige wat uitsteekt is de kern van de coax kabel zelf) en je plugt/schroeft die rechtstreeks in de versterker. Omdat jij praat over Aerial plugs denk ik niet dat jij dat hebt.
b. (video 2) Je maakt een male connector aan de coax kabel, met een eigen pin. Die pin is dikker dan de kern van de coax kabel. Dan moet je nog een female 'ontvangend' tussenstukje hebben, zoals ik in mijn laatste posting gelinkt heb. Ik vermoed dat jij zoiets nodig hebt. Natuurlijk zou het ook kunnen zijn dat je een female connector aan de coax kabel geschroefd hebt, dan moet je natuurlijk een male ontvangend tussenstukje hebben.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok. Bedankt voor de hulp, maar ik was dus gewoon een stukje uit de handlijding vergeten te lezen. De connector schroeft gewoon in de draad, het snijd draad in de huls. Toch bedankt voor je hulp :)

Dus je had toch direct een vergelijkbaar resultaat als in video 1, zodat je de kabel direct op de versterker kon aansluiten?
Verder nog de vraag als opgelost aangeven, ajb...

Tijs.

Het is een modernere versie van het filmpje dat je me aangaf. Ik ga op opgelost zetten, en het filmpje die het oploste hopelijk in de eerste post zetten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan