Aero Glass stukje in Form1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje3

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Hallo allemaal,

Ik maak al een tijdje applicaties en nu wil ik iets zoals dit gaan maken.
2feea63b7f2dd2a69e1eacac1dcc5f1c.png

Kan iemand me daarmee helpen? Bij voorbaat dank.

Ik heb zelf al gegoogled maar kwam alleen op codes die heel Form1 transparant maken. En dat is niet wat ik wil ;)

Hoi,

Ik heb even gegoogled en ik heb dit nog gevonden. Ik ben nog even bezig, maar ik zal kijken of ik nog een ander (beter) antwoord kan geven. Ik heb dit ook (nog) niet getest: http://www.autoitscript.com/forum/topic/146524-how-to-draw-button-on-dwmextendframeintoclientarea-window/

MartinJM

[edit]
Ik heb ook nog dit gevonden: http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/vbgeneral/thread/717d59cc-34b4-47a4-9301-8f0938c84dce
Deze lijkt te werken. Met een zwarte label kan je het best grijs gebruiken. Dat zie je minder.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Doe dit topic maar op een slotje... Ik heb alles geprobeerd.

Werkte het?

En je kan zelf op 'vraag opgelost' klikken. Staat bij je eerste post in deze thread. :thumb:

MartinJM

Misschien ben ik je redder in nood!
Voer dit in:
Bij de imports
Code:
Imports System.Runtime.InteropServices
en dit bij de declarations
Code:
<StructLayout(LayoutKind.Sequential)> _
    Public Structure MARGINS
        Public Destra As Integer
        Public Sinistra As Integer
        Public Su As Integer
        Public Giu As Integer
    End Structure
    Declare Auto Function DwmIsCompositionEnabled Lib "dwmapi.dll" Alias "DwmIsCompositionEnabled" (ByRef pfEnabled As Boolean) As Integer
    Declare Auto Function DwmExtendFrameIntoClientArea Lib "dwmapi.dll" Alias "DwmExtendFrameIntoClientArea" (ByVal hWnd As IntPtr, ByRef pMargin As MARGINS) As Integer
    Dim pMargins As New MARGINS With {.Su = -1, .Sinistra = -1, .Destra = -1, .Giu = -1}
Voer dit dan in bij de Loader van de form:
Code:
DwmIsCompositionEnabled(en)
        If en Then
            DwmExtendFrameIntoClientArea(Me.Handle, pMargins)
        End If
        Me.TransparencyKey = Color.FromKnownColor(KnownColor.ActiveCaption)
        Me.BackColor = Me.TransparencyKey
en verder werkt het eigelijk heel erg simpel:
Je zet bij de form props. de transparancy key op: DarkGray
En de BackColor op: DarkGray. Alles wat je van glas wilt (binnen de zelfde form als waar je de bovenstaande code hebt) maak je "DarkGray" en alles wat je niet van glas wilt laat je gewoon de gewenste kleur (behalve "DarkGray")
veel suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan