aero werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Hoi,

Ik heb een macbook, en heb vista netjes geinstalleerd op de boot camp partitie, alles werkte, aero, geluid en alle andere dingen.

toen heb ik de boot camp partitie opgestart met VMware fusion vanuit Mac OS X 10.5 en alles werkte weer perfect, hij installeerde de VMware bestanden en alles werkte oke.

toen kwam het probleem, de eerstvolgende keer dat ik weer opstartte via boot camp deed mijn aero het niet meer. dus dacht ik dat verander ik wel even terug via Persoonlijke instellingen>Kleur en Vormgeving van Vensters... maar de aero optie is daar niet meer beschikbaar.

toen heb ik de videokaart driver gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd... en weer niets.

ook heb ik geprobeerd via een netxs stop/start service de aero omgeving weer terug te krijgen... maar helaa geen soelaas. :(

ik heb al op verschillende fora's gezocht naar een oplossing maar kan deze niet vinden.

ik denk dat op de een of andere manier de videodrivers van VMware in de weg zitten van de Intel videodrivers. maar via bootcamp opstarten dan kan je niets van VMware zien.

hopelijk heeft iemand een oplossing, of iets wat ik nog anders kan proberen.

hartelijk bedankt!
Mike

Hoi !

Wat is je Windows Prestatie Index ?

Bij minder dan 3 wordt Aero vaak automatisch uitgeschakeld.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Wat is je Windows Prestatie Index ?

Bij minder dan 3 wordt Aero vaak automatisch uitgeschakeld.

Greetz,

Harry.

Precies een 3 voor aero en graphics!

ik had eerst aero, maar na het opstarten van Fusion ging het weg.

M.

Hoi !

Dus....Aero uitgeschakeld door het systeem !

Kijk es waar de "zwakke plek zit en probeer die te upgraden.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dus....Aero uitgeschakeld door het systeem !

Kijk es waar de "zwakke plek zit en probeer die te upgraden.

Greetz,

Harry.

Dit zijn de specs van de laptop:
2 GHz C2D.
2,5 GB DDR2
Intel GMA950. (ja, niet zo snelle graphics, maar aero is supported)
250 Gb harddisk

Dusja, ik kan mijn graphics niet upgraden. heb wel nieuwe drivers geprobeerd.
maar volgens mij snap je nog steeds mijn punt niet dat na het installeren van bootcamp aero WEL werkte, en toen ik Fusion had gebruikt en weer terug bootte naar windows via bootcamp deed hij het NIET meer.

Ik snap wel dat aero door het systeem is uitgeschakeld... maar waarom NA Fusion?
Is het omdat Fusion een aparte videodriver installeerd die over de Intel videodriver heen gaat? of omdat Fusion mischien aparte register waardes heeft ingesteld?

Mischien omdat Fusion iets verandert heeft in het register, en als ik dan een andere driver installeer dat hij aero alsnog niet accepteerd.

gr,
M.

Hoi !

Ik snap het prima, maar Fusion zal net even te veel geweest zijn, mogelijk omdat Fusion inderdaad registerwaarden veranderd heeft.

Maar: dat je grafisch nog een 3 scoort verbaasd me, want je Graphics zijn echt niet geweldig.

Ik heb vaker meegemaakt dat een extra programma dat grafische eisen stelt Aero eruit gooit.

Greetz,

Harry.

hello

ik ongeveer eenzelfde probleem

vista bussiness start prima op met aero,
maar na een tijdje begint het beeld te knipperen en stopt aero.
terwijl ik een 8800gs hebt.
en bij de score index krijgt die respectievelijk een 5.7 en 5.8.

ik snap niet waar het aan ligt.

bij cmd en dan net stop uxsms en dna weer net start uxsms werkt soms.

maar het is vooral vervelend dat het stopt.

ik heb diverse fora afgestruind maar nog geen definitief antwoord.

zelf denk ik toch dat het een driver probleem is,
ook al heb ik de nieuwste driver ervoor. als ik een driver installeert blijft hij na ongeveer 50% een minuut of 10 hangen. dat is natuurlijk niet goed.
ook de driver van windows update wil niet installeren.
gelukkig heb/had ik een triple boot. en xp gaat nog altijd als een speer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan