Af en toe een blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Hallo,

Ik heb sinds mijn pc opnieuw is geinstalleerd af en toe dat mijn pc spontaan opnieuw opstart. Sindsdien heb ik onder 'Deze Computer' ingesteld dat hij een blauw scherm geeft. Nu is het me gelukt om hiervan een foto te maken en heb ik deze foutmelding.
Nu weet ik niet wat de oorzaak er van is en wat ik moet doen.
Kan iemand me a.u.b. helpen?

IMG_1948%20(Medium)%20(Small).jpg

Laatst bewerkt:
Dat is een driver probleem, nu nog achterhalen welke.

Van alle devices ook de laatste drivers gebruikt?

En als je opstart in veilige modus, heb je dat probleem waarschijnlijk niet, probeer dat eens.

En als je opstart in veilige modus, heb je dat probleem waarschijnlijk niet, probeer dat eens.

Ik heb dit probleem maar af en toe. Bijvoorbeeld als ik meerdere programma's soms open heb, krijg ik een blauw scherm.

Van alle devices ook de laatste drivers gebruikt?

Wat bedoel je hiermee? Dat ik alle apparaten op de computer de laatste drivers op de fabriekantensite moet downloaden en installeren?
(Zoals videokaart, boxen, dvdbrander??)

Jeb, maar begin met de chipset van het moederbord, dan de videokaartdrivers, de twee belangrijkste, voor een dvd heb je geen drivers nodig, en voor de boxen ook niet, maar wel weer voor je geluidskaart, meestal onboard, maar toch.

Nu heb ik vorig jaar ook problemen gehad met de drivers van Nvidia van mijn videokaart ( had jij me ook geholpen :) ) en toen bleek dat die drivers niet zo goed waren en heb ik toen de windows drivers voor mijn videokaart geinstalleerd. Nu is er voor mijn videokaart ook drivers van windows geinstalleerd, maar moet ik dan alsnog de nieuwste drivers van Nvidia halen voor mijn videokaart?
Ben bang dat weer heel de computer raar gaat doen door de drivers van hun.

Kan me het niet meer herinneren, zeker een lichte form van dementie.:rolleyes:
Maare, wat ben ik eigenlijk lief, dat ik zomaar iedereen help, althans, probeer te helpen.:love:

Genoeg geleuterd, welke videokaart heb je dan waardaar het zo moeilijk ging?
Volgens mij ging het toen over de nVidia chipsetdrivers, toch?
Die zijn/waren inderdaad flut, en de huidige zouden beter moeten werken, maar die zou ik dan niet upgraden, gebruik daar gewoon de windows drivers voor.

Kan me het niet meer herinneren, zeker een lichte form van dementie.:rolleyes:

Om je geheugen weer op te frissen, het was in dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=247617&page=2 :p

Ik heb een NVidia GeForce 6600GT (256mb). Maar volgens jou zou het niet aan de videokaart liggen?Dus de windowsdrivers zijn hiervoor goed genoeg?

Edit: Ik zie in Everest dat de geluidskaart, netwerkkaart en de moederbordschipset (Nvidia nforce4 ultra) allemaal onder Nvidiadrivers vallen.
Moet ik hier allemaal windowsdrivers van maken?

Keer het eens om, juist de videokaartdrivers wel vervangen, niet die van de IDE, daar ging het toen om.

Dus eerst alle driver updaten, dan die IDE drivers weer downgraden naar de windows drivers.

Ik had hem al gevonden, maar dom doen vind ik wel wat hebben.

Het gaat nu iets te snel voor me, sorry hoor :o
Zover ik het kan volgen moet ik nu van de Nvidiawebsite de drivers voor mijn videokaart downloaden.
Hoe moet het met de rest van de Nvidiadrivers?(groen aangegeven)
Nu moet ik voor de rest ook drivers installeren, ook voor de moederbordchipset? (rood aangegeven)
Die kan ik ook van de Nvidiawebsite af halen?

everest.JPG

De snelheid valt reuze mee, je hebt het prima bijgehouden.:thumb:

Die in het rood, is gewoon je moederbord, daar doe je verder niets mee, daar zijn de chipset en de drivers ervoor die eronder staan voor bedoeld, dus voor alles in het groen, kun je de drivers voor ophalen, bij nVidia en installeren, alleen dan die IDE driver een rolback doen, naar de windows drivers, mochten die weer problemen geven.

Sorry hoor, maar ik kom er helemaal niet uit op de NVidia website.
Als ik bij drivers kijk zie ik zelfs niet mijn videokaart (GeForce 6600GT) niet staan. Ook de andere drivers voor geluidskaart, chipset kan ik ook niet vinden.
Kan je me misschien helpen aan de juiste drivers?

Ik heb zelf alle drivers voor al mijn Nvidia hardware gevonden en geinstalleerd. :)

Dankje wel Lange Pier voor je hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan